Cum învață Gen Z machiajul?
Gen Z este prima generație care nu a trebuit să împrumute rujul mamei și nici să învețe din reviste cum să se machieze.

De ce? Pentru că tinerele născute aproximativ între 1997 și 2012 reprezintă generația digitală. Au avut acces la telefoane, tablete și laptopuri încă din copilărie. Așa că informația le-a fost mereu mult mai accesibilă decât generațiilor anterioare. E valabil și în materie de beauty și makeup. Cum învață Gen Z machiajul? Dintr-o mulțime de surse și fără mai exista limitări de spațiu. Frumusețea e acum globală! În România se poartă același ruj ca în Statele Unite, iar britanicele pot adopta același stil ca femeile din Coreea.
Tendințele sunt foarte interesante și chiar surprinzătoare pentru mileniali și baby boomers, care au experimentat cu machiajul într-o manieră mult mai limitată decât o face Gen Z. Accesul la internet a dus la propagarea tendințelor prin intermediul influencerilor. Social Media dictează astăzi ce se poartă și ce nu se poartă. Ba chiar mai mult, stilul a devenit unul destul de personal. Da, moda există în continuare, dar Gen Z nu o urmează orbește, ci aduce propriul aport. Se poartă tot și nu se poartă nimic, dacă putem spune așa.
Fetele care astăzi poartă machiaj sunt cele care au învățat de pe YouTube și de pe TikTok, din tutoriale de make-up și tips and tricks. Sute de mii de ore de conținut despre cum să-ți faci linia de tuș sau conturul buzelor. O mulțime de materiale despre contouringul feței și blush-ul care te avantajează. Este, fără doar și poate, generația cea mai documentată în privința machiajului. Gen Z cunoaște știința din spatele make-up-ului, iar asta face ca stilul său să fie unul cu totul unic.
Machiajul exagerat și țipător este de domeniul trecutului, pentru că generația Z este cea care a adus look-ul de tip “clean girl”. Fără fond de ten mat, ci mai degrabă unul care are acoperire mică și dă strălucire tenului. Fardul de pleoape e discret și privirea e accentuată de mascara. Rujul a devenit mai degrabă gloss sau balsam cu textură cremoasă. Blush-ul e un element central în stilul de make-up al Gen Z. Modul de aplicare al fardului de obraz a fost influențat puternic de cultura K-Pop și standardele asiatice de frumusețe. Accesul facil la clipuri cu stilul japonezelor sau al coerencelor a influențata și lumea occidentală în a purta blush în loc de bronzer, pentru un stil mai feminin.
Bineînțeles, generația Z poate să fie și “bold”, îndrăzneață și să experimenteze cu diverse lookuri. Dar totul este mult mai calculat decât în anii ’80 sau ’90, să zicem. Este o generație care face totul mult mai intenționat. Un look intens este pentru un moment specific, pe când pentru stilul de zi cu zi fetele din Gen Z vor alege simplitatea, în mare parte.

Și dacă tot am pomenit de anii ’80 sau ’90, aceasta este o influență care se resimte tot mai mult astăzi. De exemplu, sprâncenele groase de acum 5 ani încep să devină o idee mai subțiri și mai arcuite. Poate fetele Gen Z nu vor face tutoriale de makeup despre cum să-ți pensezi super subțiri sprâncenele, cum se purta în 1999, dar este clar că vor adopta un stil similar însă modern. De asemenea, buzele conturate cu un creion de culoare diferită de ruj. Un trend care a luat o pauză de 2 decenii, iar astăzi revine.

































