Cum să construiești campanii Google Ads generatoare de venituri
Nu mai reprezintă un secret faptul că promovarea în mediul online, făcută într-un mod smart, îți poate ajuta afacerea să devină mult mai profitabilă. De la activitatea pe rețelele de socializare, la gândirea unor colaborări cu influenceri și reclamele Google Ads, este ideal să alegi un mix de strategii care să te ajute să îți crești vânzările sau gradul de brand awareness.
Dacă o colaborare cu influenceri poate nu este potrivită pentru toate afacerile, cu siguranță campaniile Google Ads sunt potrivite pentru majoritatea businessurilor, indiferent dacă oferă produse sau servicii clienților. Astfel, îți va fi ușor să găsești numeroase informații despre Google Ads, dar și să găsești o agenție de marketing digital, cum este Limitless.ro, care oferă servicii de acest fel.
Ce este o campanie Google Ads?
O campanie Google Ads este o campanie plătită, afișată fie în motorul de căutare (prin Google Search Network), fie pe diverse alte site-uri pe care potențialii tăi clienți le accesează (prin Google Display Network). Campaniile plătite Google Ads sunt diverse, pot conține elemente media (imagini, videoclipuri) sau pot conține doar text (care trebuie, bineînțeles, să fie foarte convingător) și, dacă sunt implementate de specialiști PPC, îți vor aduce un ROI mai mult decât mulțumitor!
Cum să creezi o campanie Google Ads?
Dacă nu ești convins momentan că vrei să apelezi la o agenție de Google Ads, care oferă servicii PPC, vei afla în continuare cum poți să creezi de unul singur o campanie plătită pe această platformă.
#1. Dă click pe „Comutați în modul expert”
Dacă încă nu ai un cont Google Ads, acum este momentul să faci unul. După ce vei introduce toate datele, recomandarea specialiștilor este să apeși pe „Comutați în modul expert” sau „Switch to expert mode” și să configurezi de unul singur campania.
#2. Alege tipul de campanie
Pentru a alege tipul de campanie, este necesar să pornești de la obiectivul pe care îl ai. Unele tipuri de campanii sunt mai potrivite pentru a crește vânzările, pe când altele sunt potrivite pentru a crește gradul de brand awareness. Din fericire, după ce alegi obiectivul campaniei, Google îți vine în ajutor și îți oferă recomandări de campanii în funcție de ceea ce vrei să obții. Spre exemplu, dacă îți dorești să crești vânzările, capaniile tip Search sunt potrivite.
#3. Configurează-ți campania
La acest pas vei fi nevoit să setezi detalii precum numele campaniei (va fi vizibil doar în contul tău, nu are relevanță pentru campanie în sine) și unde vrei să fie afișată campania (Google Search Network sau Google Display Network).
#4. Programează-ți anunțurile
Următorul pas are în vedere alegerea perioadei și intervalului orar în care îți dorești ca anunțul tău să fie afișat. În cazul în care îți dorești să îți promovezi prin Google Ads afacerea doar pentru utilizatorii din România, nu trebuie să îți bați prea mult capul la acest pas. Totuși, dacă te adresezi unor utilizatori care locuiesc în alte țări (românii din diaspora spre exemplu), trebuie să ții cont de faptul că aceștia se află pe alte fusuri orare și vei fi nevoit să calculezi orele potrivite pentru ca anunțul tău să fie afișat pentru ei în momentele potrivite din zi.
#5. Specifică locația și limba
În continuare, vei seta locația și limba utilizatorilor care vor vedea campania ta. Este relevant în continuare ce am discutat la punctul anterior.
#6. Stabilește-ți bugetul
Stabilirea și administrarea unui buget pentru Google Ads este un lucru pe care îl vei deprinde de-a lungul timpului. Trebuie să găsești balanța între a nu cheltui prea puțin (pentru că așa campania nu va avea efect) și a nu cheltui prea mult (pentru că nimeni nu își dorește să consume sume mai mari decât ar fi necesar). Ține minte: doar pentru că ai un buget mare pe care ești dispus să îl aloci campaniei, nu înseamnă că rezultatele vor fi pe măsură.
#7. Alege strategia de licitare
Licitarea poate fi manuală sau automată. În primul caz, vei stabili o sumă maximă pe care ești dispus să o plătești pentru un click, iar în al doilea caz vei lăsa algoritmul Google să stabilească sumele în funcție de diverși factori.
#8. Adaugă cuvintele cheie
Pasul acesta presupune alegerea acelor cuvinte cheie pentru care îți dorești ca a ta campanie să fie afișată. Recomandarea specialiștilor este să folosești Google Keyword Planner , un tool gratuit, care te va ajuta să optezi pentru cele mai potrivite cuvinte cheie și să îți faci o idee în legătură cu costul fiecăruia.
#9. Creează-ți anunțul
Când vine vorba despre campaniile tip Search, textul trebuie să fie convingător, elementele media nefiind prezente. Așadar, asigură-te că folosești cuvintele potrivite, că evidențiezi beneficiile pe care le oferi și nu uita de un call to action concis. Headingurile trebuie să trezească curiozitatea, iar restul textului ar trebui să conducă cititorul spre a accesa pagina promovată.
#10. Adaugă extensii la anunțuri
Extensiile la anunțuri nu ar trebui să lipsească de la o campanie care îți dorești să aibă succes! Extensiile sunt formate din câteva informații suplimentare care pot ajuta un utilizator să ajungă mai repede pe o pagină care îl interesează și îți transformă anunțul dintr-unul simplu, în unul ceva mai complex. Poți crea extensii cu trimitere către pagina de contact, diverse subcategorii care au legătură cu pagina principală promovată din site pe Google, pagina de înscriere la newsletter - practic orice pagină care poate aduce plusvaloare anunțului.
#11. Direcționare pe dispozitiv
Google îți permite să selectezi care sunt device-urile pe care îți dorești ca anunțul tău să fie afișat. Spre exemplu, dacă ai observat că vânzările tale nu vin aproape niciodată de pe tabletă, poți exclude acest device, iar anunțul tău se va afișa doar utilizatorilor care navighează pe internet de pe PC, laptop sau mobil.
#12. Nu uita de pagina de destinație
Pagina de destinație este pagina pe care tu o promovezi prin anunț. Dacă un utilizator va da click pe anunț și va ajunge pe o pagină care nu arată bine din punct de vedere vizual, se încarcă greu, are prea multe informații etc., șansele ca el să cumpere de la tine sunt mici. Așadar, asigură-te că pagina de destinație respectă principiile de design și oferă utilizatorului o experiență plăcută.
#13. Setează-ți anunțul live
După ce ai trecut prin toți acești pași, anunțul tău este pregătit să fie live! Totuși, munca nu s-a terminat aici. Urmează să urmărești performanța campaniei și să notezi care sunt lucrurile pe care le poți îmbunătăți în viitor. Dacă nu ești sigur care sunt acei KPIs pe care ar trebui să îi urmărești când vine vorba despre marketingul digital, poți afla aici mai multe informații.
Tips pentru campaniile Google Ads
Încheiem articolul cu o serie de tips pentru campaniile Google Ads pe care să le ai în vedere pentru a obține rezultatele dorite:
- Alege cuvintele cheie pe care utilizatorii le caută în momentul în care urmează să facă o achiziție (adidași de damă online, adidași de damă la reducere etc.);
- Dacă oferi servicii într-o anumită zonă, folosește cuvinte cheie care să indice acest lucru (servicii de curățenie Timișoara, servicii de curățenie județul Piatra Neamț, servicii de curățenie sector 6 etc.);
- Un call to action plasat inteligent îți poate crește conversiile mai mult decât ai crede, așadar, asigură-te că știi cum să îl folosești;
- Un site bine optimizat din punct de vedere UX (user experience) îi va convinge pe utilizatori că site-ul tău este de încredere și că merită să achiziționeze produsele sau serviciile tale;
- Scoate în evidență care este USP-ul afacerii sau al campaniei - fie că oferi transport gratuit, fie că oferi suport tehnic 24/7, produse unice etc., evidențiază ceea ce oferi tu în plus față de competiție;
- Dacă îți dorești să ai rezultate din ce în ce mai bune, dacă vrei ca anunțurile tale să performeze din ce în ce mai bine, analizează rezultatele din Google Analytics și creează următoarele campanii ținând cont de ce a funcționat în trecut și ce trebuie îmbunătățit.
Acum că ai aflat care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a construi și administra o campanie Google Ads care să îți crească veniturile, este timpul să treci la treabă. Ține cont de sfaturile din articol și asigură-te că urmărești rezultatele generate de campanie!
Sursa foto: Pexels.com