Cum să te concentrezi mai bine în timp ce muncești?
31 august, 2022
Într-o lume plină de acces instantaneu la informații, colegi și prieteni, părea aproape imposibil să închei 8 ore de muncă la serviciu atunci când ai atâtea distrageri. Evitarea piedicilor, însă, nu este o sarcină dificilă. La fel ca mersul la sală de câteva ori pe săptămână, a rămâne concentrat în timpul lucrului este o chestiune de exersare a anumitor obiceiuri.
Ce obiceiuri sănătoase să dezvolți?
- În loc să spui că vei munci 8 ore în fiecare zi, fă o listă cu prioritățile tale principale pentru săptămână. Acest lucru te ajută să eviți distragerea atenției care apare. Examinează lista în fiecare dimineață și decide, în mod realist, ce sarcini poți îndeplini în acea zi. Fii concret și explică detaliat când vei termina fiecare sarcină de lucru și cât va dura.
- De la blocarea site-urilor web care distrag atenția până la urmărirea cât timp petreci navigând pe web, multe aplicații te pot ajuta de fapt să rămâi concentrat. Odată ce ai identificat obiceiurile tale, alege unul care te va ajuta să-ți atingi obiectivele, dar nu lăsa ca acestea să devină distrageri în sine. Pentru a plusa fixarea atenției, folosește o pereche de căști Samsung pentru a asculta muzică și a te relaxa. Studii au dovedit că muzica are efecte benefice asupra concentrării unei persoane și ajută să elimine stresul. Pentru a te asigura că achizitionezi produsul dorită verifică website-uri precum Altex.ro să ai sprijinul necesar.
- Pe măsură ce lucrăm, vigilența noastră scade, crescând atracția distragerilor. Setează un cronometru și ia o pauză la sfârșitul fiecărui ciclu. Stabilește-ți atenția ascultând muzică timp de câteva minute, făcând o scurtă plimbare, jucând un joc de gândire sau luând o pauză de masă și cafea.
- Să recunoaștem, lumea este un loc care distrage atenția. Evită ispită rupând toate legăturile. Aceasta include e-mailul, telefoanele de birou, telefoanele mobile și colegii tăi. Acest lucru ar putea necesita găsirea unui loc liniștit departe de birou pentru a lucra, cum ar fi rezervarea unei săli de conferințe sau ascunderea în biroul sau camera de lucru. Dacă este necesar, configurează un sistem pentru ca mesajele urgente să vă ajungă.
- Distragerile nu sunt deloc rele, dar trebuie să le faci să funcționeze pentru tine. Folosiți-le ca recompensă pentru o bucată solidă de muncă. Începeți cu distragerile care sunt bune pentru tine., cum ar fi să faci exerciții fizice sau să stai cu prietenii. Dacă ești pasionat de Instagram, Facebook sau Tiktok, blocheaza-ti timpul în programul tău pentru a posta sau viziona ce mai este nou pe feed, dar respectă programul tău. Nu uita să-ți controlezi distragerile
- Începeți să observi ce-ți distrage atenția exact? Ce gânduri se întâmplă chiar înainte de asta? Ești obosit, îți este foame sau ești plictisit? Pe măsură ce aflați ce declanșează distragerile, noteaza-le într-un jurnal pentru a le anticipa și rezolva.
- Meditația este o modalitate excelentă de a face acest lucru, deoarece ești doar tu și gândurile tale. Dacă asta nu activitatea ta, exersează o singură sarcină pe tot parcursul zilei, adică prioritizează. La prânz, mănâncă. Nu te uita la postări inutile și nu verifica emailul în același timp. În întâlniri, fii atent la tonul vocii celui sau celei care vorbește pentru a-ți păstra atenția.
Dacă vei ține cont de toate aceste elemente, cu siguranță vei reuși să te concentrezi mai bine în timp ce muncești!Sursă foto: unsplash.com