Poliţia modei cu Iulia Albu: Ce au în comun Lady Gaga, iia românească şi femeile musulmane?
ABAYA! Nu vă puteaţi imagina femeile arabe în caftanele lor lungi, cu umeri bătuţi în ţinte? Iată cu ce impresii s-a întors Iulia de
ABAYA! Nu vă puteaţi imagina femeile arabe în caftanele lor lungi negre, ce lasă la vedere doar ochii, cu umeri bătuţi în ţinte şi conuri metalice ascuţite? Think again! Iată cu ce impresii s-a întors Iulia Albu de la Dubai Bride Show, cel mai mare târg de modă din Orientul Mijlociu.
Femeile musulmane poartă în mod tradiţional abaya, un veşmânt lung, negru, şi un văl ce, uneori, lasă la vedere ochii sau chiar întreaga faţă şi mâinile, pe care sunt etalate cu mândrie genţi Hermes, Dior sau Prada, dar sunt absolut înnebunite după... IIA românească!
În cele 4 zile în care am fost la Dubai Bride Show, am fost oprită sistematic de către femei ce îşi doreau cu ardoare să comande iia sau chiar rochiile ori pantofii pe care îi purtam, ceea ce denotă o mare deschidere a acestei pieţe pentru cultura şi designul românesc. Cel mai mare succes l-a avut de departe o piesă gândită pornind de la tradiţionala iie, împodobită cu broderii preţioase, fiind ofertată cu 3.000 de dirhami - aproximativ 1.000 de dolari.
LADY GAG-ABAYA
Abaya se transformă continuu. De la drapaje atent realizate şi broderii nobile până la aplicaţii preţioase sau metalice, portul tradiţional devine mai mult decât o uniformă, o modalitate de manifestare a stilului personal a fiecărei purtătoare.Printre cele mai neaşteptate exponate am descoperit umeri à la GAGA aplicaţi pe tradiţionala ABAYA - by Malaak (foto stânga), un brand local, ce îndrăzneşte combinaţii surprinzătoare, bucurându-se de un succes remarcabil pe această piaţă, aparent ermetică. Am fost plăcut impresionată de curajul Hudei, fondatoarea brandului, care şi-a asumat curajul de a schimba ceva în mentalitatea arabă, împletind portul tradiţional cu influenţele exterioare şi realizând un mix nu doar acceptat cât aplaudat la scenă deschisă de aceste femei, în ciuda tuturor aşteptărilor. Sute, chiar mii de femei arabe au devenit cliente fidele ale brandului, iar prejudecăţile de altadată încep să devină o amintire.