Vera Wang – Artizana rochiilor de mireasă
A fost una dintre miresele nemulţumite de oferta de rochii de pe piaţă, iar acum e designerul de nuntă preferat al celebrităţilor de la Hollywood.
A fost una dintre miresele nemulţumite de oferta de rochii de pe piaţă, iar acum e designerul de nuntă preferat al celebrităţilor de la Hollywood.
De la cele mai fragede vârste, fetiţele se visează prinţese şi ţes nesfârşite poveşti despre balul la care vor dansa prima oară. Când cresc, reveriile lor se transformă în imagini şi dorinţe despre cum vor arăta în ziua nunţii lor, la braţul prinţului transformat în alesul inimii lor.
Pradă aceloraşi fantezii s-a lăsat şi Vera Wang în copilărie, cu diferenţa că ea era deja o mică prinţesă în ringul de gheaţă al patinoarului, unde muzica, luminile şi costumele dădeau aripi oricărui vis al ei. Iar marea ei ambiţie era să devină patinatoare olimpică, încurajată fiind şi de părinţii săi, care dădeau o mică avere pe antrenamentele ei săptămânale.
A fost un copil privilegiat, crescut într-o familie de asiatici care a reuşit să scape de regimul opresiv din China şi să-şi clădească o viaţă nouă şi prosperă în New York. Mama ei, care lucra ca translator pentru Naţiunile Unite, i-a insuflat dragostea pentru estetică şi feminitate, în timp ce tatăl său, afacerist în domeniul farmaceuticelor, şi-ar fi dorit ca ea să moştenească simţul lui practic. Dar Vera ştia una şi bună: voia să urce pe podiumul celor mai valoroşi patinatori. Şi, într-adevăr, ani la rândul, s-a antrenat acerb şi a concurat la competiţiile naţionale din 1968 şi 1969 alături de partenerul ei, James Stuart. Dar când şi-a dat seama cât de departe este de performanţa mult visată, Vera a atârnat patinele în cui şi a ales să păşească în lumina altor reflectoare: scena modei.
Dacă până atunci singurul ei contact cu materialele şi cu designul vestimentar se limita doar la alegerea costumelor pentru concurs, odată ajunsă la liceul Sarah Lawrence a fost fascinată de istoria artei şi de posibilităţile multiple de utilizare a ţesăturilor şi de combinare a texturilor. Lucruri pe care, în timpul vacanţelor, le experimenta acasă, inspirată fiind şi de creaţiile pe care le vedea expuse în magazinul
de pe strada Madison din New York, unde lucra peste vară.
Dar de-abia când a fost cooptată la „Vogue“ ca editor de modă, la doar 23 de ani, Vera şi-a dat seama de dimensiunea noii sale pasiuni. Timp de 16 ani, ideile ei au prins contur în paginile celei mai cunoscute reviste de modă, iar Parisul, care o intimidase atât de mult în primele luni de la angajare, devenise cel mai bun profesor de modă şi artă contemporană. Practic, fascinaţia ei pentru design creştea de la zi la zi, odată cu fiecare plimbare în oraş, fiecare prezentare de modă ori în timpul lungilor ore petrecute în studioul foto. Dar, totodată, aştepta şi momentul în care ar fi ajuns ea însăşi la cârma „Vogue“.
, mărturisea ea pentru
, când deja părăsise redacţia revistei şi lucra pentru
, povestea ea, justificându-şi alegerea cu faptul că plănuia demult să-şi deschidă o mică afacere, dar nu găsea nici finanţare şi nici sprijin material din partea tatălui ei.
Şi aşa se face că, după alţi doi ani în care şi-a pus amprenta pe linia de accessorii, cea de lenjerie intimă şi cea sportivă a casei Ralph Lauren, Vera s-a simţit pregătită să se lanseze în modă pe cont propriu. Nimeni n-o încuraja să creeze rochii de mireasă, aşa cum se lăuda ea c-o va face, după ce şi-a încercat mâna pe propria ei ţinută de căsătorie. Şi toţi credeau, la acel moment, că va fi o investiţie „total neinspirată“ (Ralph Lauren).
Însă micul ei salon de rochii de mireasă deschis în hotelul Carlyle din New Yor
k şi-a format rapid o clientelă, mai ales că Wang crea modele originale pentru orice gust şi orice siluetă. Şi ca un tribut adus pasiunii ei mai vechi, în 1994 a creat o rochie albă, cu mărgele purtată în concurs de patinatoarea americană Nancy Kerrigan. Un gest simplu, care însă i-a sporit notorietatea într-atât de mult încât Wang a ajuns să expună chiar pe Madison Avenue, unde, cu 20 de ani în urmă, îşi făcea ucenicia.
De-atunci, la uşa ei bat celebrităţi de pretutindeni şi se spune că,
În timp, brandul ei s-a extins în domeniul parfumeriei, bijuteriilor, încălţămintei şi designului interior, ajungând ca astăzi să înregistreze o cifră de afaceri de 300 de milioane de dolari anual. Nu-i rău pentru o investiţie
! Dar satisfacţia cea mai mare a lui Wang este că nu mai e o vânzătoare de vise. Ea chiar le poate îndeplini.
Vezi aici galeria foto cu miresele celebre în rochii Vera Wang
Foto: Guliver/Rex Features/Getty Images/Splash News/Wireimage, OK! America/pagina personală