Imagini şi impresii! Cum a văzut revista OK! Festivalul Electric Castle
În cea mai mare parte a timpului... plouată. Deşi şi noi, jurnaliştii, ca şi mare parte din cei 30.000 de tineri electrici veniţi să se distreze la cel mai mare festival al anului din România, ştiam la ce să ne aşteptăm, ploaia diluvială care se încăpăţâna să apară în fiecare seară, cam pe la aceeaşi oră, a fost puţin cam peste limita răbdării.
Foto: Andrei Nedelea
Patru zile de nebunie muzicală şi potop, cam asta a propus Electric Castle-ul de la Bonţida, organizat între 14 şi 17 iulie pe spectaculosul domeniu al Castelului Banffy, ce datează din secolul XV, dar care, în această perioadă, a devenit casa muzicii electronice şi nu numai.
Un festival care pormitea o aventură sub soarele transilvănean, în primele două zile, şi care a sfârşit cu aceleaşi imagini îndelung criticate după ediţia de anul trecut: noroi, băltoace, corturi insuficiente sub care să te adăposteşti, cozi interminabile la îmbarcarea în autobuze, după 12 noaptea, pentru cei care aveau cazarea în Cluj Napoca.
Evident că majoritatea celor veniţi la festival trecea peste toate aceste detalii inconfortabile şi prefera să traiască experienţa Electric Castle ca pe o mare aventură, fie ea şi una în ploaie şi noroi.
Foto: Bereczky Sándor
Foto: Mihai Capsaz
Şi da, audienţa totală a festivalului s-a ridica la un număr record: 121.000 de oameni.
Chiar şi artiştii care au întreţinut atmosfera la Electric Castle s-au simţit de milioane, în ciuda ploii.
„Ne-am simţit ca acasă încă de când am văzut primele cizme de cauciuc în drum spre castel. Zâmbetele largi ale oamenilor ne-au făcut să ne mai treacă spaima de Transilvania, «ţara vampirilor», un loc în care ne-am dorit foarte mult să ajungem”, spunea, în ultima seară de festival, Dan Smith, solistul trupei Bastille.
Încă de la primele minute pe scenă, rockerii britanici de la Bring Me The Horizon, unul dintre capetele de afiş ale festivalului, au stârnit zâmbete printr-un intro amuzant, cu „instrucţiuni de siguranţă” pentru participanţi, care a inclus sfaturi de genul „spuneţi-le acum toate lucrurile importante celor dragi, fiindcă în timpul show‑ului s-ar putea să rămâneţi fără suflu”.
Ultima zi de festival a fost şi cea mai liniştită, având în vedere că ploaia le-a mai dat răgaz electricilor să se distreze, dar nu acelaşi lucru se poate spune despre serile de joi, vineri şi, mai ales, sâmbătă, când cantitatea de precipitaţii a fost de 80 l/mp.
Sigur Ros. Foto: Andrei Nedelea
Sigur Ros. Foto: Andrei Nedelea
Festivalul a început în forţă joi, cu show-ul psihedelic al islandezilor de la Sigur Rós, pentru ca vineri scena principală să devină regatul producătorului de muzică electronic Paul Kalkbrenner. Ca un făcut, pe show-ul lui de lumini şi sunete electro s-a produs un adevărat exod. Al oamenilor de la festival alungaţi de ploaia torenţială spre corturi sau spre staţiile de îmbarcare în autobuzele speciale care făceau curse non-stop Cluj-Bonţida. Cozile la bilete şi la îmbarcare parcă le făceau în ciudă celor (puţini, ce-i drept) veniţi fără pelerine de ploaie, nevoiţi să aştepte cu orele până a prinde un loc în microbuz.
Acelaşi scenariu s-a întâmplat şi sâmbătă noaptea, când, încă de la mjlocului show-ului mult aşteptatului DJ american Skrillex, mulţi dintre oamenii de la festival se grăbeau spre ieşire, încercând să evite îmbulzeala care ar fi urmat după terminarea concertului.
Skrillex. Foto: EC
Cât despre Skrillex, aflat pentru prima dată într-un festival din România, acesta a transmis energie printr-un spectacol complet, care a inclus muzică, proiecţii video, lasere şi artificii. Americanul a salutat publicul cu steagul României în mână, în picioare pe pupitrul de DJ. Mai mult, el a rămas alături de fani în festival până la ora 5 dimineaţa, în ciuda ploii neprietenoase. L-am regăsit pe scenele Boiler şi Redbull Music Academy, unde a urcat alături de ceilalţi artişti din program şi a îndemnat publicul la dans, iar apoi a vizitat şi castelul Banffy, curios să descopere acest monument pe drept cuvânt numit „Versailles al Transilvaniei”.
Elliphant
La rândul lor, Elliphant şi Dub Pistols au rămas până dimineaţă în festival, dansând alături de fani şi dând autografe. „Pentru mine, ca artist independent, prezenţa în festivaluri precum Electric Castle este esenţială, pentru că industria muzicală actuală pune foarte mult accent pe comercial”, a spus suedeza Ellinor Olovsdotter de la Elliphant.
Foto: EC
În afară de muzică, la festivalul Electric Castle au existat numeroase modalităţi de a-ţi ocupa în mod plăcut timpul, iar la cortul Smart Escape, distracţia s-a prelungit până dimineaţă. Acolo, electricii au fost atraşi de un model special al brandului Smart, stralucitor si unic : Smart disco ball. Construit în totalitate din bucăţi de oglindă, cel mai strălucitor Smart a fost în centrul atenţiei pe domeniul Bánffy. Fanii au avut ocazia să se fotografieze cu modelul Smart disco ball, realizat special pentru astfel de manifestări artistice fun şi originale şi să îşi facă amintiri smart şi electrice.
Foto: Andrei Nedelea
Mai mult, un amănunt cool, ascuns publicului, este faptul ca în backstage, timp de patru zile, a stat un Smart Fortwo, care a fost semnat de către toate trupele şi Dj-ii care au urcat pe scena principală.
Dincolo de ploaie, noroi sau chiar şi cifrele record, organizatorii Electric Castle s-au declarat încântaţi că în jurul acestui fenomen s-a format o comunitate puternică de oameni care iubesc muzica bună, apreciază prilejul de a întâlni artişti de referinţă ai genurilor electronic, rock, hip-hop şi reggae şi înţeleg ce înseamnă atmosfera şi experienţa unui festival autentic.
Vezi in galeria foto mai multe imagini de la Electric Castle!