Pas cu pas: ghidul complet pentru a înființa un SRL online cu succes în București

2 noiembrie, 2023

Cel mai simplu și rapid mod în care îți poți înființa firma SRL în București este online. Durează câteva zile și ai nevoie de cartea de identitate și de un sediu.

pas cu pas ghidul complet pentru a infiin a un srl online cu succes in bucure ti jpg

Procedura online este mai simplă și mai ușor de urmat pentru înființarea unei firme decât cea tradițională, care implică adesea multe documente tipărite și vizite la registrul comerțului în vederea depunerii și ridicării lor, drumuri pe care nimeni nu și le dorește în traficul din București.

Soluția: platforma online a registrului comerțului

Este site-ul de internet unde trebuie să ajungi și unde vei găsi informații, modele de acte, dar și posibilitatea de a efectua rezervarea de denumire, posibilitatea depunerii actelor, plata taxelor etc.

Dacă apelezi la platforma nu este necesar să mergi la sediul instituție și îți poți înființa firma din fața calculatorului. Pentru încărcarea documentelor vei avea nevoie de semnătură electronică.

Dacă nu ai există mai multe companii care te pot ajuta cu înființarea firmei  SRL în București, dar și cu înființarea unei firme din București într-un alt oraș din țară.

Primul pas – rezervarea denumirii

Procesul de efectuare a rezervării de denumire de pe site te va trece obligatoriu și prin aspectele legale legate de numele firmei, fiind indicare aspecte definitorii, dar și în legătură cu modul în care trebuie să le alcătuiască, ce poate și ce nu poate să conțină etc.

Se menționează, de exemplu, că firma este numele sau, după caz, denumirea sub care un comerciant îşi exercită comerţul şi sub care semnează. Firma unei societăţi cu răspundere limitată (SRL) se compune dintr-o denumire proprie, la care se poate adăuga numele unuia sau al mai multor asociaţi, şi va fi însoţită de menţiunea scrisă în întregime "societate cu răspundere limitată" sau "S.R.L."

Al doilea pas – completarea actelor necesare

Pentru înființarea unui SRL va trebuie să depui la registrul comerțului redactate următoarele acte:

·        actul constitutiv;

·        contractul de comodat sau locațiune, acte prin care se stabilește sediul firmei;

·        declarație de îndeplinire a condițiilor de funcționare sau pentru desfășurarea activităților;

·        anexa 1 de înregistrare fiscală;

Prin aceste acte se conturează profilul firmei, respectiv ce tip de firmă este, ce activitate desfășoară, unde are sediul social, numărul de asociați și de administratori etc.

Pe lângă aceste acte care trebuie redactate, se mai depune în plus și dovada rezervării denumirii, dar și a cărții de identitate.

Al treilea pas – depunerea actelor

Acesta este momentul când vei avea nevoie de semnătură electronică.

Ce este semnătura electronică? Semnătură electronică este aceea care îndeplinește următoarele condiții: este legată în mod unic de semnatar;  asigură identificarea semnatarului; este creată prin mijloace controlate exclusiv de semnatar; este legată de datele în formă electronică, la care se raportează în așa fel încât orice modificare ulterioară a acestora este identificabilă.

Al patrulea pas – achitarea taxei

Registrul comerțului îți va comunica prin intermediul platformei o notă de calcul cu informațiile de care ai nevoie pentru a efectua plata. Taxa percepută pentru înființarea unui SRL este de 128 lei. Această sumă poate fi achitată în platformă sau prin virament bancar. Dacă plata se face prin virament trebuie depus ordinul de plată.

Pasul cinci – soluționarea dosarului

Potrivit legii registrul comerțului trebuie să acorde termen pentru soluționarea dosarului tău ziua următoare celei în care ai depus actele. Este etapa în care o persoană se va uita peste acte și modul în care au fost întocmite. Dacă totul este în regulă dosarul se admite și se înființează firma. Dacă nu au fost depuse toate actele sau dacă există erori de redactare, atunci vei primi un termen de 15 zile pentru a remedia ce ți se va cere.

Comunicarea actelor firmei

Dacă ți s-a admis dosarul  registrul comerțului îți va trimite documentele pe e-mail, semnate electronic, originale în mediul online.

Cu aceste acte îți poți deschie cont bancar și depune capitalul social, următorii pași pe care trebuie să îi faci imediat după ce ți-ai înființat SRL-ul.

Acești sunt pașii sau etapele pe care trebuie să le parcurgi pentru înființarea unei firme de tip SRL în București. Toți acești pași pot fi parcurși online.



Recente pe Ok! Magazine

okmagazine ro (1) jpg
prajituri jpg
Cinci direcții inovative în domeniul resurselor umane jpg
Iată 3 cadouri pe care soția ta le ar aprecia și la care nu te ai fi gândit niciodată! jpg
Cum ar trebui sa amenajezi camera copilului jpg
Milano design week 3 jpg
cum să ai o siluetă de vis jpeg
Kingdom of Judas jpg
Regina Letizia a Spaniei, GettyImages (4) jpg
FotoJetCeline jpg
5 sfaturi esențiale pentru întreținerea adecvată a frigiderului jpg
Sophie, Ducesa de Edinburgh, Profimedia (7) jpg
+ plita cu inductie jpg
Vrei să ai o alimentație corectă jpg
okmagazine ro (1) jpg
Cărți de tarot, Pixabay (2) jpg
Echipa Nationala de fotbal feminin jpeg
Afis Big Little Festival jpg