Scrisoare adresat─â industriei online din partea editorilor din SATI

14 aprilie, 2020
1 scrisoare adresata mediului online jpg jpeg

Scrisoare adresat─â industriei online din partea editorilor din SATI.

Dragi parteneri,

Ne g─âsim ├«ntr-o perioad─â provocatoare pentru business-urile din Rom├ónia, indiferent de domeniu, indiferent de dimensiune. Suntem afecta┼úi cu to┼úii de criza sanitar─â ┼či, mai ales, de criza economic─â profund─â ┼či inevitabil─â. ├Än acest context, v─â supunem aten┼úiei apelul nostru pentru sus┼úinerea presei digitale responsabile, prin aplicarea unor criterii etice ├«n decizia de alocare a bugetelor de comunicare online. ├Än ultimele s─âpt─âm├óni, redac┼úiile s-au reorganizat pentru a munci mai eficient de la distan┼ú─â.

Jurnali┼čtii depun eforturi constante pentru a informa corect audien┼úa pe subiectele de interes din aceast─â perioad─â, programul s-a transformat ┼či putem s─â spunem c─â, ast─âzi, se lucreaz─â 24 de ore din 24, pentru a r─âspunde interesului crescut al publicului. ├Än acela┼či timp, pe m─âsur─â ce traficul site-urilor, at├ót cele de ┼čtiri, economice sau de lifestyle, a atins niveluri record, observ─âm un record negativ ├«n investi┼úiile ├«n comunicarea comercial─â a partenerilor no┼čtri. Diferi┼úi factori se cumuleaz─â ├«n atingerea acestui record negativ, unii dintre ace┼čtia put├ónd fi evita┼úi sau stopa┼úi. Observ─âm o tendin┼ú─â a companiilor de a bloca publicitatea ├«n paginile care con┼úin subiecte precum ÔÇ×covidÔÇŁ sau ÔÇŁcoronavirusÔÇŁ. Conform rezultatelor SATI (Studiul de Audient─â ┼či Trafic Internet), ├«n luna martie 2020, peste 50% din utilizatorii unici acceseaz─â pagini ce con┼úin subiectul ÔÇ×covidÔÇŁ sau ÔÇŁcoronavirusÔÇŁ.

Ace┼čti utilizatori realizeaz─â 87% din totalul afi┼č─ârilor celor aprox. 200 de site-uri m─âsurate ├«n sistemul SATI, 87% din afi┼č─ârile disponibile pentru comunic─ârile comerciale sau de alt─â natur─â. Nici site-urile din alte categorii de interes, ├«n afar─â de cele de ┼čtiri generaliste sau economice, cum ar fi cele de lifestyle feminin, nu se abat de la acest trend, cu 67% din afi┼č─âri generate pe pagini care con┼úin aceste subiecte. Aceste rezultate, printre altele, demonstreaz─â interesul deosebit pe care publicul ├«l arat─â subiectului momentului ┼či relevan┼úa paginilor ce con┼úin aceste informa┼úii.

├Än plus, aceast─â asociere contextual─â este permis─â ├«n alte medii de comunicare, unde publicul urm─âre┼čte, ├«n mod legitim, acelea┼či subiecte - de exemplu la televiziune, ├«n radio sau pres─â scris─â, chiar dac─â, practic, aceast─â disociere ar fi posibil─â. Chiar ┼či ├«n mediul online, aceast─â asociere este permis─â ├«n toate platformele globale social media, care afiseaz─â mesaje comerciale ├«n pagini cu subiecte legate de ÔÇťcovid 19ÔÇŁ. Consider─âm necesar ca utilizarea de c─âtre clien┼úi a facilita┼úilor tehnice oferite de siteurile rom├óne┼čti, aceea de a evita asocierea unor comunic─âri comerciale cu anumite teme sau cuvinte-cheie, sa fie utilizate ├«n mod echilibrat, s─â respecte principiul echit─â┼úii ┼či s─â nu afecteze ├«n mod discre┼úionar doar veniturile publisherilor locali online.

Criza pandemic─â global─â acapareaz─â aproape ├«n totalitate aten┼úia publicului, firesc, ├«n aceste zile: ignorarea acestor utilizatori sau pagini ├«nseamn─â, de fapt, ignorarea interesului public legitim, prin excluderea a peste jum─âtate din audien┼úa site-urilor din Rom├ónia, iar, pentru platformele de ┼čtiri, vorbim chiar de excluderea a 95% din volumul afi┼č─ârilor ┼či postarea comunic─ârilor dumneavoastr─â comerciale ├«n pagini pu┼úin relevante pentru public. Cu toate c─â ├«n┼úelegem presiunea financiar─â adus─â de aceast─â criz─â asupra tuturor industriilor ┼či reducerea bugetelor de marketing pentru anumite categorii afectate grav de aceast─â situa┼úie, e important ca, ├«n construirea bugetelor, aceste constr├óngeri s─â nu devin─â ┼či mai mari, sub presiunea bloc─ârii cuvintelor cheie care ┼úin de criza sanitar─â, exclusiv ├«n site-urile rom├óne┼čti responsabile, care ofer─â aceste tehnologii cu bun─â-credin┼ú─â.

De asemenea, facem un apel c─âtre ├«ntreaga industrie media, de la clien┼úi ┼či p├ón─â la agen┼úiile de media, s─â prioritizeze, ├«n campaniile lor, mai ales comenzile c─âtre editorii rom├óni responsabili, care informeaz─â corect ┼či echilibrat ┼či s─â evite asocierea cu titlurile alarmiste ┼či cu site-urile care promoveaz─â clickbait, fake news ┼či care au f─âcut un model de business din a colecta venituri, cu orice pre┼ú, folosind platforme globale de advertising ┼či, ├«n unele cazuri, chiar ┼či solu┼úii care promoveaz─â publicitatea ├«n┼čel─âtoare (domeniul medical fiind ÔÇťpreferatulÔÇŁ acestei perioade).

├Än acest moment, vrem s─â le asigur─âm echipelor noastre un viitor stabil, iar, ├«n contextul actual, acest lucru este pus ├«n pericol, pentru c─â veniturile pe care ne baz─âm scad, nu doar prin reducerea unor bugete de comunicare, dar ┼či prin aplicarea unor reguli sau m─âsuri neadaptate complet la situa┼úia ┼či subiectele actuale. Dorin┼úa noastr─â este s─â lucr─âm ├«mpreun─â, pentru a g─âsi cele mai bune solu┼úii ├«n aceast─â situa┼úie, pentru a o dep─â┼či. Vrem s─â sus┼úinem cititorii cu informa┼úii esen┼úiale ┼či vrem ca ace┼čtia s─â g─âseasc─â, pe l├óng─â un con┼úinut de calitate, ┼či publicitate adaptat─â nevoilor lor.

V─â mul┼úumim, Editorii de pres─â digital─â, membri ai Biroului Rom├ón de Audit Transmedia - BRAT 



Recente pe Ok! Magazine

chef3 jpg
locuri de munca remote jpg
Vlad Gherman și Oana Moșneagu de ziua ei (3) jpg
Imagine featured okmagazine JPG
magazin
cat18 jpg
Sonia Argint (2) jpg
gogan 2 JPG
banel nicolita in lacrimi la SPLASH vedete la apa sezon 5 a jpg
thumbnail OK Ghenea Ipate Nicolai jpg
Andrea Bocelli vacan╚Ť─â 2022 jpg
octavia21 jpg
hayek PNG
amber14 jpg
pat111 jpg
Alexia Eram (3) jpg
marin6 jpg
Ana Geoana logodna Garrett Cayton palatul Mogosoaia fiica lui Mircea Geoana (12) jpg