Secretul unui restaurant de succes - Strategii prin care poți aduce mai mulți clienți în localul tău
Promovarea unui restaurant, a unui club, a unui bar sau a oricărui alt local este complet diferită de promovarea unui produs sau a unor servicii.
Scopul tău este acela de a determina viitoarea clientelă să-și dorească să închirieze spațiul pe care îl deții pentru evenimente, să fie primul loc la care se gândesc atunci când vor să sărbătorească o ocazie specială, sau pur și simplu atunci când vor să se destindă și să evadeze din cotidian. Pentru putea atinge aceste obiective, ai nevoie de un plan pe termen lung bine pus la punct. Așadar, care sunt îmbunătățirile pe care le poți implementa în viitorul apropiat?
Iată cum poți crește popularitatea localului tău pentru a atrage o nouă clientelă
- Crește-ți prezența în sfera online
Felul în care consumatorii descoperă noi locații s-a schimbat dramatic în ultimii ani, iar acum clienții își încep călătoria digitală cu mult înainte de a călca pragul unui restaurant. Acestea fiind spuse, este important să te asiguri că afacerea ta are o prezență online bine definită pentru a crește rankingul acesteia pe Google Maps sau rankingul site-ului dedicat - unele dintre cele mai bune modalități prin care potențialii clienți te pot găsi și pot afla toate informațiile de care au nevoie. Asigură-te că publici și actualizezi meniurile online, ofertele, că adaugi fotografii recente (inclusiv pe rețelele de socializare) și că pui la dispoziție datele de contact ale localului (e-mail sau telefon).
De asemenea, clienții preferă din ce în ce mai mult rezervările online, de aceea ai putea lua în considerare implementarea unui software fiabil care să-ți permită să gestionezi rezervările și alte cereri din partea viitorilor clienți, pentru a le oferi o experiență cât mai plăcută.
- Organizează evenimente periodic
Realizarea unui calendar de evenimente variate și interesante cu prilejul sărbătorilor (și nu numai) este o modalitate excelentă de a genera un profit lunar stabil și de a îndemna clienții să facă rezervări în avans. Încearcă să optezi, de asemenea, pentru evenimente recurente, cum ar fi „Karaoke Night”, „Taco Tuesdays" sau serile de muzică live, pentru a atrage câți mai mulți clienți în timpul săptămânii. Poți încuraja clientela să facă rezervări în prealabil pe o platformă dedicată, astfel încât să poți organiza mai ușor evenimentul.
- Adresează-te unul public țintă variat
De ce să închiriezi localul doar pentru nunți sau botezuri? Există o piață vastă pe care o poți explora, de la organizarea unor evenimente corporate precum petrecerile de Crăciun și până la găzduirea serilor de absolvire sau a unor gale somptuoase. Poți informa actuala și viitoarea ta clientelă prin intermediul rețelelor de socializare, a e-mailurilor sau pe pagina localului despre evenimentele pe care ești dispus să le organizezi, meniurile disponibile și prețurile aferente. Încearcă să evidențiezi, totodată, beneficiile sau ofertele care te diferențiază de competitori și să listezi serviciile suplimentare pe care le poți pune la dispoziție, cum ar fi o un open bar. Prezintă câteva dintre cocktailurile delicioase pe care plănuiești să le servești și asigură-ți o rezervă suficientă de băuturi savuroase de la un distribuitor de încredere. Pe site-ul Wpg.ro ai la dispoziție o gamă variată de băuturi alcoolice populare, precum gin, tequila, flavoured rum, vodka, bere, spumante sau cidru, nelipsite de la orice party reușit.
Sectorul HoReCa este unul extrem de competitiv, de aceea este important să fii la curent cu ultimele tendințe, să-ți digitalizezi afacerea și să nu iei în derâdere expresia „Clientul are întotdeauna dreptate”.
Sursa foto: Unsplash.com