Sfaturi pentru slăbit de la un nutriționista Cornelia Marin: „Eu fug de alimentele cu gluten!”

Cu o experiență de 15 ani în domeniul nutriției, Cornelia Marin – zâna bună a dietelor din emisiunea Ajutor! Vreau să slăbesc!, ne împărtășește meniul ideal pentru a te simți bine în corpul tău

Spune că se împacă greu cu termenul de nutriționist. „Eu sunt la bază economist și, după ce am terminat facultatea, am lucrat în industria alimentară, dar, în praralel, m-am documentat încontinuu legat de partea de nutriție. Asta și pentru că, la 14 ani, după ce m-am lăsat de handbal, am luat în greutate. Am ajuns la 65 de kg, dar mie mi se părea că sunt de-a dreptul obeză. M-am documentat serios în legătură cu ingredientele din mâncare. Am 18 ani de când consum quinoa, de exemplu“, spune Cornelia.

Cornelia Marin

În acest nou sezon al emisiunii care a făcut-o celebră, ea, alături de antrenorul de fitness Stelian Tufaru, îi ajută pe cei ce vor să câștige lupta cu kilogramele în plus. Cum o face?

„Cred în chimia ingredientelor. Cum între noi, oamenii, există sau nu chimie, așa se întâmplă și cu alimentele. Așa că trebuie să faci în așa fel încât să găsești chimia care se potrivește fiecărui om, să-i gândești o rețetă personalizată. Am gătit în acest fel pentru mulți oameni de afaceri și din showbiz, fie pentru slăbit, fie pentru diferite probleme de sănătate. Cea mai mare provocare au fost, pentru mine, copiii. Sunt foarte mulți cu intoleranță și cu alergii. Am acceptat chiar să gătesc mâncare sănătoasă pentru o grădiniță privată și, de la una, am ajuns acum la șase.“

Din 12 aprilie, în fiecare joi, de la ora 20.30, te poți inspira și tu din rețetele create de Cornelia pentru participanții care vor să slăbească. Cum decurge procesul?

„În urma castingului, urmează un interviu cu acea persoană supraponderală, iar eu, din ce-mi povestește, îmi dau seama ce alimentație are. După ce-și face analizele la o clinică, încep să-i structurez un meniu, care se poate schimba până la sfârșitul emisiunii, în funcție de cum evoluează participantul. După primul cântar care are la două săptămâni, are o nouă întâlnire cu mine, în care încercăm să corectăm eventualele greșeli. Într-un final, ajung să știe singuri să-și facă meniul. Un program ține două luni, iar participanții sunt cântăriți la două săptămâni, o lună și jumătate și, ultima dată, în emisiunea finală“, explică aceasta.

Noi i-am pus Corneliei toate întrebările la care te gândeai, probabil, și tu și am aflat informații care ajută în lupta cu greutatea în exces.

Să zicem că există oameni care vor să se inspire din obiceiurile tale alimentare. Ce găsim în frigiderul tău, la ordinea zilei?

Am întotdeauna pește, eu îl recomand pe cel oceanic: sardine, hering, somon. Am o pastă de măsline, anghinare, multe legume verzi, am și o mâncare de varză călită, pentru că aceasta conține probiotice. Mai găsești și lapte de cocos, ouă. Brânză mai rar și-ți zic și de ce: lactatele, dacă nu ești atent, îți creează dependență. Au tendința să te păcălească și să consumi mai mult decât ai nevoie.

Ce alimente nocive ai găsit în bucătăriile participanților la emisiune, responsabile pentru kilogramele lor în plus?

Sunt uimită că mai găsesc margarină în unele case. Sau de câte sosuri de tot felul pot cumpăra oamenii din magazine, mezeluri de proastă calitate, în sensul că acestea conțin foarte puțină carne și multe grăsimi, zahăr și făină. Apoi, brânză topită și ciorbă greșit preparată. Asta înseamnă excesiv de fiartă și care are la bază cartofi, morcovi, păstârnac, tăiței, chiar și orez, carne grasă. Mai găsesc frecvent și ulei de proastă calitate…

Legat de ulei, ce recomanzi pentru gătit?

Uleiul de cocos, căci are punctul de ardere cel mai bun. Și, în funcție de alimentația persoanei în cauză, eu mai recomand și untura, dar este importantă sursa acesteia. Cea mai benefică ar fi cea de mangaliță sau de rață.

Ce sentimente ai față de pâine?

Eu fug de alimentele cu gluten. Asta pentru că bobul de grâu a tot fost modificat genetic, iar procentul de gluten a crescut, clar s-au produs niște modificări. Nu sunt prietenă cu pâinea, dar dacă aș recomanda-o cuiva care nu are probleme de sănătate, m-aș opri asupra uneia cu maia. O pâine cu maia făcută corect. E tare și densă.

Vin sau bere?

Vin și acesta să fie sec. În general, vin roșu pentru conținutul lui de resveratrol (antioxidant cu efect anti îmbătrânire), dar sec, astfel încât procentul de zahăr să fie cât mai mic.

Cât ai recomanda să se bea zilnic sau pe săptămână?

Aș recomanda să bei câte un pahar de vin, de două ori pe săptămână. Mi se pare la fel ca un desert.

Apa să se bea înainte sau după masă?

Niciodată după masă, doar dacă mănânci ceva uscat și chiar simți nevoia să iei câteva guri de apă.

Mic dejun copios sau frugal?

Nici în asta nu cred prea mult, pentru că eu, de cele mai multe ori, nu iau micul dejun, trăiesc cu două mese. Se poate consuma prima masă la 11, iar cea de-a doua, în jurul orei 18.

Avem voie zahăr în doze mici?

Pe lângă faptul că este nociv, s-a demonstrat că zahărul este ca un drog. Ține și de echilibrul tău, ca persoană. Poți mânca ocazional și să-ți alegi, în același timp, cu atenție celelalte alimente. Persoanele care se comportă așa nu au nicio problemă.

Există anumite alimente care, consumate  frecvent, ne pot îmbătrâni înainte de vreme?

Nicio teorie nu este general valabilă. Dar, în general, produsele rafinate, gătite incorect sau prăjite, lipsa hidratării, fast food-ul și alcoolul afectează corpul, în sensul că este destul de inflamat și se simte o îmbătrânire. Dar sunt și excepții, adică oameni cu alimentație dezastruoasă, care nu arată îmbătrâniți și au și o greutate normală, pentru că gena i-a ajutat. Pe de altă parte, îți poți da seama singur că există alimente care îți priesc și alte care nu o fac.

 

Loading...


INAPOI LA PRIMA PAGINA