Știai că dinții albi nu sunt cei mai sănătoși? 5 mituri inedite despre corpul uman

Corpul nostru este o enciclopedie, iar mare parte dintre informațiile pe care le ascunde sunt adevărate surprize pentru unii dintre noi. Te invităm să spulberăm sau să confirmăm câteva dintre miturile vechi de când lumea!

Guma de mestecat se digeră în ani

Fals!

E drept că asta a fost una dintre temerile copilăriei noastre: să nu cumva să înghițim guma de mestecat, fără să știm, concret, răul pe care-l poate provoca această acțiune. Ok, nu este de dorit să se întâmple asta, dar credința populară cum că guma va rămâne în stomacul tău ani întregi este greșită. Vei reuși să o elimini în mai puțin de o săptămână. Ceea ce face guma de mestecat elastică este un cauciuc sintetic care, într-adevăr, nu este digerabil, dar poate să alunece prin intestin. O problemă ar fi dacă aceeași persoană ar înghiți mai multe bucăți de gumă de mestecat într-o perioadă scurtă de timp, ceea ce ar duce la fomarea unei bucăți prea mari pentru a putea trece prin stomac.

N-ar trebui să trezești un somnambul

Adevărat și fals!

Deși credința populară încearcă să ne convingă că a face acest lucru înseamnă a atenta la viața acelei persoane, nu este cazul. Trezirea unui somnambul nu-l rănește atât de grav pe cât se credea: nu este pericol de atac de cord, accident cerebral sau tulburare psihotică. Cercetătorii susțin că trezirea unui somnambul nu îl va vătăma, dar este posibil să fie un moment neplăcut pentru el, deoarece acesta se află, atunci, în cel mai profund stadiu al somnului. Trezind violent din somn o persoană aflată în acest stadiu, o poate face pe aceasta să intre într-o stare de confuzie și agitație. Dar cum aceiași somnambuli au tendința de a se răni singuri, este bine să intervii și să îi ajuți să se întoarcă în pat, direcționându-i ușor, fără să îi trezești.

Alcoolul te ajută să dormi bine

Fals!

Câți oameni nu sunt de părere că un păhărel înainte de a merge la culcare te ajută să adormi mai repede? Poate că așa este, dar cercetătorii susțin că nu este vorba despre un somn de calitate. E drept că alcoolul te relaxează și te ajută să adormi, dar problemele apar în momentul în care acesta este metabolizat în organism, iar asta duce la o trezire nedorită. Mulți specialiști susțin că persoanele care consumă alcool înainte de culcare vor avea parte de un somn întrerupt în a doua parte a nopții. Iar apelarea la alcool pentru a combate insomnia nu este benefică. Dimpotrivă, înrăutățește problema.

Dinții albi sunt mai sănătoși

Fals!

Chiar dacă reclamele la pastă de dinți îți dau de înțeles asta, cel mai alb zâmbet nu este și cel mai sănătos. Din punct de vedere estetic, îți dorești, evident, să ai o dantură cât mai deschisă la culoare, însă dinții sănătoși sunt cei naturi, iar asta înseamnă că sunt cu câteva nuanțe mai închiși decât cel mai pur alb. Cum albirea dinților prin tratamente stomatologice clasice poate afecta smalțul dinților și poate duce la o sensibilitate dentară, poți înlocui asta cu o alimentație corectă și un periaj ca la carte. Fumatul, abuzul de cafea și de ceai negru, dar și de băuturi precum cola sunt factori care dau danturii o culoare inestetică.

Este Ok să mai sari peste un duș

Adevărat!

Nu încurajăm igiena precară, dar asta spune știința. Dacă nu exagerezi cu băile, părul tău se va folosi de uleiul secretat pentru a proteja sănătatea firului, iar pielea nu se va mai usca atât de mult. Înlăturând uleiurile naturale de la suprafața pielii, îi vei afecta elasticitatea, încurajând ridarea ei. În plus, vei înlătura și bacteriile bune care „locuiesc“ la nivelul pielii și care ajută în lupta cu cele dăunătoare sănătății. O soluție ar putea fi dușurile rapide, folosirea unei temperaturi moderate a apei și a unei cantități infime de șampon și gel de duș.

Loading...


INAPOI LA PRIMA PAGINA