Trei abilități sau cunoștințe pe care să le dobândești înainte de a începe o afacere
A porni pe cont propriu o afacere necesită curaj, dar și o documentare aprofundată a ceea ce implică antreprenoriatul.
Deși drumul către succes poate fi presărat de provocări și decizii dificile, reușita în business poate aduce satisfacții considerabile.
Pentru a-și maximiza șansele de reușită, un antreprenor la început de drum trebuie să țină cont de o serie de factori care îi pot influența progresul în mod simțitor. Iată care sunt câteva dintre cele mai importante abilități sau cunoștințe care îți vor fi extrem de utile în gestionarea unei afaceri.
Cunoștințe de bază în finanțe și contabilitate
Deși există oameni specializați care să se ocupe de gestionarea finanțelor firmei, este important ca antreprenorul să înțeleagă cum funcționează un business. Astfel, înainte de a porni o afacere, asigură-te că te documentezi cu privire la conceptele financiare de bază și înțelegi ce înseamnă profitul, pierderea, costurile fixe și variabile sau cashflow-ul.
În plus, pentru că afacerea trebuie să se supună unor rigori legislative, este important să cunoști câteva informații de bază despre fiscalitate – casa de marcat, registru special casa de marcat sau alte noutăți fiscale care intră în vigoare.
Noțiunile financiare și contabile de bază îți vor fi utile în gestionarea eficientă a bugetului și înțelegerea performanțelor financiare ale afacerii, pentru a lua decizii informate.
Cunoștințe de management
Câteva cunoștințe de management se vor dovedi extrem de utile în gestionarea afacerii în ansamblul ei. Un bun manager trebuie să fie capabil să planifice, să organizeze, să motiveze, să evalueze și să gestioneze schimbările, menținându-și în permanență viziunea strategică.
Planificarea este relevantă pentru a defini obiectivele pe termen lung, identificând riscurile și oportunitățile și stabilind prioritățile. Managementul resurselor umane, financiare și materiale este deosebit de important pentru funcționarea optimă a unei afaceri și pentru armonizarea tuturor operațiunilor. Analizarea rezultatelor în raport cu obiectivele setate inițial te asigură că afacerea urmează o traiectorie corectă.
Nu în ultimul rând, motivarea resursei umane devine o componentă de leadership de nelipsit în buna gestionare a unei afaceri. Un lider bun ghidează, inspiră, oferă feedback și stimulează. Pentru că de aceste abilități și cunoștințe poate să depindă succesul afacerii tale, documentează-te temeinic sau optează pentru cursuri de specializare în domeniu, care să te ajute să dobândești cunoștințele fundamentale de management.
Cunoștințe de marketing
Promovarea unui business este esențială pentru a-i asigura vizibilitatea și pentru a o aduce în atenția clienților. În cazul în care promovarea afacerii va intra în responsabilitatea ta și nu va fi preluată de către o firmă specializată, câteva cunoștințe de marketing sunt esențiale.
Prin urmare, este important să știi cum să construiești o strategie de brand, cum să definești publicul-țintă sau cum să alegi canalele potrivite pentru a ajunge la acesta.
Totodată, mediul online a devenit un canal de promovare puternic și la îndemână pentru orice business, iar prezența pe rețelele de socializare este imperativă pentru orice afacere care își dorește să crească. Pentru a asigura o prezență puternică în mediul online, este important să alegi platforma potrivită în funcție de specificul businessului, să creezi conținut de calitate, să interacționezi cu audiența sau chiar să utilizezi reclame plătite pentru a ajunge la un public mai larg.
Aceste cunoștințe de management, marketing sau finanțe pot fi completate de abilități de vânzare sau negociere, managementul resurselor umane sau abilitatea de rezolvare a problemelor. Deși multe dintre aceste abilități și cunoștințe vor fi șlefuite de-a lungul timpului și cu ajutorul experienței acumulate, este important ca un antreprenor la început de drum să deprindă o serie de informații de bază, care să-i asigure un start mai ușor și care să prevină eventualele erori.
Sursă foto: Shutterstock