Body & Soul

Mersul pe jos corect: o activitate care se învaţă în copilărie, dar poate fi perfecţionată oricând

Mersul pe jos corect: o activitate care se învaţă în copilărie, dar poate fi perfecţionată oricând

Mersul pe jos poate oferi numeroase beneficii pentru sănătate oamenilor de toate vârstele.

 

De asemenea, această activitate poate contribui la prevenirea apariţiei anumitor boli şi la prelungirea vieţii. Mersul pe jos este o activitate uşor de inclus în rutina zilnică. Tot ce ai nevoie este o pereche de încălţări adecvată. 

De ce este atât de important să păşeşti corect

Totodată, o tehnică excelentă de mers pe jos poate oferi confort, rezistenţă şi viteză. Majoritatea oamenilor nu au în vedere, atunci când desfăşoară această activitate, câţiva factori esenţiali care pot influenţa viteza şi capacitatea de a fi energic. Printre aceştia se numără postura, mişcarea piciorului, lărgimea pasului şi utilizarea braţelor. A învăţa să ai o postură corespunzătoare te va ajuta să respiri mai profund, să îţi relaxezi umerii şi gâtul şi să eviţi durerile de spate şi de şold. 

 

Un sfert dintre oasele corpului uman se găsesc în picioare, respectiv 52 din totalul de 208. Disfuncţionalităţile mersului pot fi diagnosticate ca urmare a unei analize a articulaţiilor şi a muşchilor care ajută oasele să funcţioneze corespunzător. Problemele generate de un mers incorect afectează calitatea vieţii oamenilor şi, de aceea, este important ca această activitate să fie analizată de specialişti încă din copilărie. Medicina a avansat mult în ultimii ani, astfel că, în prezent, în cazul observării unor disfuncţionalităţi, poţi apela la mai multe metode pentru corectarea acestora. De exemplu, poţi folosi talonete personalizate, astfel încât toate procesele legate de mers să fie îmbunătăţite. 

 

Ce presupune mersul corect

A învăţa să mergi pe jos corect este o deprindere din copilărie. Cu toate acestea, în timp, din cauza orelor pe care le petreci aşezat, tehnicile corecte pentru mersul sănătos, învăţate când eşti mic, pot suferi modificări. 


Pentru a merge corespunzător, cea mai importantă este postura, care îţi permite să respiri corect, să îţi antrenezi muşchii de bază şi să foloseşti muschii feselor şi pe cei ai gambei pentru un pas natural. O postură incorectă în timpul mersului poate cauza dureri, în timp ce o postură  corectă le poate ameliora.


Un alt factor de care să ţii cont când stabileşti poziţia corectă de mers este mişcarea braţului. Folosirea corectă a braţului în timpul mersului pe jos te poate ajuta să arzi mai multe calorii, acţionând ca un factor de echilibru pentru mişcarea picioarelor. Nu este deloc neobişnuit să prinzi viteză atunci când foloseşti mişcarea braţelor în timpul mersului.


Echilibrul fizic este esenţial pentru dezvoltarea unui mers eficient şi sănătos. În momentul în care ţi-ai găsit echilibrul fizic, vei avea mai puţin de lucru în a sprijini greutatea corpului şi a produce mişcare. Când nu eşti în echilibru, muşchii trebuie să lucreze mai mult pentru a compensa această problemă şi, drept urmare, oboseşti mai repede. Să găseşti echilibrul fizic te ajută să fii mai eficient atunci când mergi, dar şi să desfăşori această activitate în siguranţă, riscul de a cădea sau a te răni fiind mai mic.


Majoritatea oamenilor nu sunt suficient de activi, deşi exerciţiile sunt esenţiale pentru sănătatea organismului. Specialiştii de la institutul pentru controlul şi prevenirea bolilor „Robert Koch“ recomandă efectuarea a cel puţin 10.000 de paşi în fiecare zi. Cu toate acestea, studiile au arătat că cei mai mulţi oameni nu reuşesc să facă decât jumătate dintre aceştia. Mai mult decât atât, cei care desfăşoară activităţi sedentare la locul de muncă reuşesc să facă doar între 1.000 şi 2.000 de paşi zilnic. Această situaţie este alarmantă, susţin specialiştii, întrucât activitatea fizică este esenţială pentru sănătate.


Deşi fiecare are un mod unic de a merge, anumite comportamente pot îmbunătăţi experienţa de mers a tuturor oamenilor. Drept urmare, dacă vrei să ai un stil de viaţă sănătos, poţi începe prin a face scurte plimbări, de cel puţin 30 de minute, care te vor ajuta să te simţi mai bine. În cazul în care simţi că mersul tău nu este unul corect, poţi verifica medical mişcarea locomotorie, astfel încât să iei măsuri, dacă este cazul.


Sursă foto: IMG Stock Studio/ Shutterstock