Beauty

Noua dietă a lui Gwyneth Paltrow

Poţi slăbi şi mânca pe săturate în acelaşi timp? Ei bine, da. Inspiră-te din meniul celebrei actriţe, pentru o siluetă demnă de covorul roşu!

Ce ambasador mai bun al stilului de viaţă sănătos putem găsi la Hollywood decât pe superba Gwyneth Paltrow? Are 40 de ani şi înţelepciunea de-a se hrăni corect, astfel încât să nu-şi piardă strălucirea specifică tinereţii. Cum reuşeşte? Cu ajutorul super-alimentelor. Da, aţi înţeles bine! Este vorba despre acele alimentele bio, deosebit de nutritive şi delicioase, în acelaşi timp. Nutriţionistul Frank Lipman, cel care a adus aceste super-alimente în viaţa actriţei, a ales pentru ea nouă, pe care le poate consuma ca atare sau adăuga în reţetele ei preferate: coacăze, legume crucifere (varza, conopida, broccoli), ciocolată neagră, spanac, nuci, fasole, avocado, seminţe de chia şi somon sălbatic.

Avocado

O avea acest fruct exotic un conţinut ridicat de calorii, dar este şi unul dintre cele mai hrănitoare şi se digeră foarte uşor. În plus, grăsimile sănătoase pe care le conţine (într-un procent de 70 %) sunt benefice pentru piele, păr şi unghii. Nu există fel de mâncare în care să nu poţi include şi acest super-fruct, de la piure la salate, sosuri sau gustări.

Seminţe de chia

O lingură de astfel de seminţe de salvie hispanică, specie înrudită cu menta, adăugată la salată sau supă, conţine aceeaşi cantitate de fibre ca un bol de cereale. În plus, aceste seminţe mărunte sunt bogate în antioxidanţi, calciu, fier şi acizi graşi Omega 3, iar Gwyneth preferă să le consume sub formă de budincă. Yummy...

Nuci

Sunt fructele copilăriei noastre, pe care de-abia astăzi le apreciem la justa lor valoare. Căci nucile depăşesc orice alt fel de seminţe în ceea ce priveşte cantitatea de antioxidanţi, fibre şi proteine din miezul lor şi contribuie la îmbunătăţirea elasticităţii vaselor de sânge. Nutriţioniştii ne recomandă să le consumăm ca atare, un pumn de nuci furnizând necesarul zilnic de minerale, vitamine şi proteine. Gwyn le foloseşte, însă, ca ingredient la sosul pentru paste.

Fasole

Când vine vorba despre mâncăruri fără carne, actriţa de 40 de ani apelează la aceste boabe-minune, pe care le foloseşte în chifteluţe vegetariene. Ia-i exemplul şi foloseşte şi tu la gătit fasolea, în primul rând pentru conţinutul ei ridicat de vitamina B, calciu, potasiu şi acid folic, ceea ce face din această legumă o sursă de energie pentru toată ziua. Adio, baton energizant!

Somon

Soţiei lui Chris Martin îi place să-l mănânce marinat în soia şi miere, cu orez brun şi rucola. Nu mai este nevoie să vă enumerăm beneficiile consumului de somon, acest adevărat rege al peştilor conţinând proteine, vitamina D, seleniu, complex de vitamina B şi acizi graşi Omega-3. Pe scurt, săţios şi sănătos!

Coacăze

Vrei un mic dejun mai bogat în vitamine? Adaugă câteva linguri de coacăze în iaurt sau în bolul de cereale! Vei adăuga în primul rând sănătate, căci o ceaşcă de coacăze înseamnă o mulţime de antioxidanţi, dintre care cel mai important este vitamina E. Iar asta face din aceste fructe un adevărat elixir al tinereţii.

Cruciferele

Mănâncă-ţi legumele! A fost sfatul mamelor noastre, preluat şi de mămica Gwyneth Paltrow, care pune la loc de cinste marea familie a verzei, cu fratele broccoli şi veri precum conopida sau napii. Toate acestea conţin fitochimicale, substanţe biologice active care protejează organismul contra bolilor, un motiv foarte important pentru a le include în meniul tău. Te poţi inspira din cartea de bucate a actriţei, „My Father’s Daughter“, şi din reţeta ei pentru chipsuri de napi.

Ciocolata neagră

Am lăsat la urmă ce-i mai bun. Aviz pofticioaselor: consumul unei cantităţi mici de ciocolată neagră, de două sau trei ori pe săptămână, ajută la scăderea presiunii arteriale şi are un efect pozitiv asupra dispoziţiei tale. Iar una dintre reţetele originale ale vedetei, care implică minunea neagră, este cea pentru fructe de pădure Goji trase în ciocolată. Think dark!

FOTO: guliver/splash news, hepta, shutterstock

Modifică Setările