News

Replici dure între Mădălina Ghenea şi Iulia Albu

Replici dure între Mădălina Ghenea şi Iulia Albu

După ce ţinuta sa de la Cannes a fost aspru criticată de către semnatara rubricii „Poliţia modei“ din cadrul emisiunii „WowBiz“, manechinul român a reacţionat virulent. Dar nici Iulia nu s-a lăsat mai prejos.

Deşi e mai mereu discretă şi trece cu vederea remarcele maliţioase care se fac la adresa ei, Mădălina Ghenea a reacţionat dur, de această dată, la felul în care a fost criticată ea şi vestimentaţia pe care a purtat-o pe covorul roşu de la Cannes.

„Nu vreau să dau o replică unor persoane care, de fapt, mă lasă absolut rece, dar deşi nu e prima oară pe meleagurile dâmboviţene, am constatat că, în anumite momente, oamenii o iau pur şi simplu razna. Şi simt nevoia unor luări de poziţie, aşa cum am făcut-o şi în cazul unui jurnalist celebru, ce a dat-o la un moment dat rău cu bâta în baltă în ceea ce mă priveşte, confundându-mă probabil cu o vecină de bloc“, îşi argumentează ea luarea de poziţie.

„Nu îmi explic foarte bine dacă e vorba de răutate, prostie, frustrare, invidie sau toate la un loc, dar cu certitudine uneori se cade grav în penibil. E şi cazul unei emisiuni de televiziune, emisiune ce se potriveşte din plin cu cultura balcanică ce ne domină puternic“, spune Mădălina, referindu-se la emisiunea „WowBiz“, de la Kanal D.

„La respectiva emisiune există o doamnă «expert în modă», cu studii româneşti de specialitate, ce se aşază binemeritat pe acelaşi scaun ocupat de multe alte persoane cu un ridicat nivel cultural manelistic. Pe lângă faptul că o vedem deseori cu diverse ţinute trăznite, asortate cu machiaje, ce ne amintesc de indienii Vestului Sălbatic, şi însoţite permanent de diverse orătănii de prin propria curte (sigur, făcându-ne astfel să ne punem întrebarea legitimă referitoare la sănătatea ei mentală), «doamna» respectivă ajunge să critice ţinute lăudate abundent de publicaţii celebre (e adevărat, nu româneşti!!) ca «Harpers Bazaar» sau «New York Times». Mai mult decât atât, pe această «doamnă» o domină evident sentimentele amintite mai sus, jignindu-mă incredibil într-un mod la care îmi e imposibil să mă cobor şi să răspund. Cel puţin, asta fără ajutorul avocaţilor la care voi apela cu siguranţă din nou“, spune ea, cu adresă directă către Iulia Albu.

„Dar în afară de răutatea evidentă, care iese parcă prin toţi porii, stă ridicolul situaţiei şi subiectului adus astfel în faţa românilor. Aşadar, la Festivalul de Film de la Cannes, la premiera unui film în competiţie regizat de un proaspăt câştigător al unui Oscar, având printre alţii în componenţă şi trei actori deţinători împreună a alte 5 premii Oscar, film de un ridicat nivel cultural şi artistic, lăudat de toţi criticii, în ţinute alese cu grijă împreună cu stilistul meu, fashion-editor al revistei «Elle», ţinute lăudate de mari publicaţii internaţionale, apare «doamna» amintită mai sus, cu «înalte» studii româneşti de specialitate, care critică total şi jigneşte grav într-un limbaj suburban. Mai mult decât am făcut-o acum, penibilul acestui fapt îmi e imposibil de comentat“.

„Iar în final, în ciuda faptului că din patriotism am ales în mod special o ţinută reprezentativă românească, ţinută expusă cu succes la Festivalul de Film de la Cannes, mă felicit din nou că nu stau prea mult în zonă...“, îşi încheie Mădălina Ghenea răspunsul public dat Iuliei Albu.

Click pe următoarea pentru a citi continuarea!

La rândul său, semnatara rubricii „Poliţia modei“ din cadrul emisiunii „WowBiz“ n-a vrut să rămână „datoare“ şi i-a formulat Mădălinei Ghenea o scrisoare (mai degrabă, un „foileton“), pe blogul său personal, care e, de fapt, o analiză pe text.

„Dragă Mădălina,

«Nu vreau să dau o replică» - aici avem, evident, o contradicţie în termeni. Prin urmare, dacă nu dorim să dăm o replică, nu o facem. Este evident, dragă Mădălina, că tu VREI să «dai o replică». Şi nu una oarecare, ci una extrem de lungă şi incoerentă cu vagi accente de furie.

«unor persoane care, de fapt, mă lasă absolut rece» - Aici cred că pot afirma fără niciun fel de dubiu, că, în niciun caz, critica mea NU «te-a lăsat rece». Această strategie de a-ţi minimaliza adversarul negând influenţa sa asupra ta poate fi susţinută DOAR cu condiţia unui răspuns evaziv. De exemplu: «Mă lasă rece părerea unuia sau a altuia. Important este CĂ EU mă simt bine aşa.» PUNCT. Nu-i nimic. Te înţeleg… în fond tu, dragă Mădălina G, nu «pui preţ pe şcolile româneşti», nu? Dar despre asta puţin mai târziu… Şi uite, vezi, nici macăr nu am pomenit de virgulele alea două lipsă.

«Nu îmi explic foarte bine dacă e vorba de răutate, prostie, frustrare, invidie sau toate la un loc» – Aici o să îţi explic eu foarte clar. ESTE VORBA DESPRE TOATE LA UN LOC. Răutate-pentru că aşa defineşte românul balcanic, despre care chiar tu faci vorbire, ORICE analiză argumentată, fie că vorbim despre mâncare, modă, fotbal sau politică. Prostie-pentru că este câteodată greu să lupţi cu acest flagel având în vedere rata crescândă a analfabetismului în orice domeniu. Frustrare-pentru că DA! Sunt frustrată şi de multe ori nu înţeleg de ce jurnaliştii cu facultate stau în şomaj în timp ce posturile lor sunt ocupate de persoane cu 8 clase şi de ce este mai bine să îţi arăţi fundul şi nu talentul (asta în toate domeniile, deşi, să recunoaştem, tu, Mădălina, ai un fund frumos şi numai bun de arătat;))“


„«E şi cazul unei emisiuni a unui post turcesc de televiziune, emisiune ce se potriveşte din plin cu cultura balcanică ce ne domină puternic”-Dragă Mădălina, cred că te referi, de fapt, la faptul că este o emisiune de tip tabloid. Te informez pe această cale că aici, în România, tabloidul este printre cele mai exploatate formate. Câteva emisiuni de tip tabloid: WOWBIZ(KANAL D), La Măruţă(Pro TV), ACCES DIRECT(Antena 1) şi lista poate continua. Probabil tu, Mădălina Ghenea, citeşti Descartes şi urmăreşti TVR CULTURAL, însă te asigur că o mare parte a românilor, după o zi obositoare de muncă, preferă o bârfă proastă şi un zâmbet sincer. Dar, ce să faci, Mădălina dragă, eu COGITO ERGO SUM. Şi în cugetarea mea mă întreb… oare cum cineva cu o educaţie atât de modestă, limitată la absolvirea unui liceu, spun gurile rele şi invidioase, poate fi atât de revoltat în legătură cu acest subiect?“


„«La respectiva emisiune există o doamnă «expert în modă», cu studii româneşti de specialitate“-Da, dragă Mădălina Ghenea, această doamnă cu studiile ei româneşti de specialitate, pe care tu le minimalizezi şi ridiculizezi, studii făcute la aceleaşi instituţii care au dat nume ca Constantin Brâncuşi, Cornelui Baba şi…(te plictisesc? iertare!) această doamnă care «te lasă rece», ACEASTĂ doamnă este mândră că este româncă. Eu nu am avut nevoie, Mădălina dragă, de vreun scandal cu iz de amantlâc ca să devin ceea ce sunt, aşa cum au făcut şi fac multe dive mioritice. Şi aş putea chiar empatiza cu tine care ştii cât este de greu să îţi construieşti singură un nume trecând prin atât de multe valuri şi voaluri, nu-i aşa?“


„«se aşază binemeritat pe acelaşi scaun ocupat de multe alte persoane cu un ridicat nivel cultural manelistic“-Da Mădălina, «binemeritat» este un cuvânt POTRIVIT aici. Pentru că numai un om inteligent poate sta lângă ORICINE şi poate vorbi articulat şi argumentat. Şi cu fruntea sus şi coloana vertebrală dreaptă. Numai un om CU O EDUCAŢIE CULTIVATĂ dincolo de snobismul aparent poate înţelege că DREPTUL LA REPLICĂ trebuie respectat. Şi poate, vreodată, o să îţi meriţi şi tu locul printre noi, amărâţii cu studii româneşti atât de inferioare liceului pe care tu l-ai absolvit“.

Click pe următoarea pentru a citi continuarea!

„«Pe lângă faptul că o vedem deseori cu diverse ţinute trăznite, asortate cu machiaje ce ne amintesc de indienii Vestului Sălbatic»-Evident, o persoană pe care o urmăreşti «deseori», denotă o anumită frecvenţă şi un anumit interes al tău pentru cel puţin unul dintre proiectele în cauză. Cine e «rece» acum? Aş fi curioasă, în altă ordine de idei, despre activitatea ta «prodigioasă» în domeniul modei. Mă îngrijorează sincer că «un model de talie internaţională», aşa ca tine, nu este familiarizat cu acest tip de make-up. Sau nu ar trebui să punem bază în PR-ul tău? În fond, să nu uităm că te-a «trădat» epocal în urmă cu 2 ani. Mai ştii? Sau l-ai schimbat? Mă scuzi, eu nu sunt la curent cu ce faci tu…

Managerul Mădălinei Ghenea declara acum 2 ani pentru Click! că toate rochiile purtate de româncă la Cannes sunt creaţii exclusive: «Toate rochiile sunt create special pentru Mădălina, exact pe dimensiunile ei, nu pot să vă spun cât costă, pentru că nu sunt puse în vânzare». Colosal, aş spune, având în vedere faptul că EXACT aceeaşi rochie fusese purtată cu un an în urmă pe covorul roşu al aceluiaşi eveniment!“.


„«şi însoţite permanent de diverse orătănii de prin propria curte (sigur, făcându-ne astfel să ne punem întrebarea legitimă referitoare la sănătatea ei mentală)» - Uite Mădălina Ghenea, asta chiar ar fi o bază solidă de proces. Cât de «legitim» şi mai ales LEGAL consideri că este acest «dubiu» al tău exprimat PUBLIC în ceea ce priveşte sănătatea mea «mentală»? O da, chiar îmi doresc să ÎNCERCI să mă dai în judecată, aş face bani frumoşi, parol. Deşi cred totuşi că voiai să spui MINTALĂ, nu? Grele limbile astea, pisi…“


„«doamna respectivă ajunge să critice ţinute lăudate abundent de publicaţii celebre (e adevărat, nu româneşti!!) ca „Harpers Bazaar“ sau „New York Times“.» - Specificul editorial al «New York Times» nu este unul care să promoveze ANALIZA unor ţinute, ci mai ales TRECEREA LOR ÎN REVISTĂ. Dacă nu cunoşti limba engleză, îţi traduc eu printre rânduri: «Fostul model reprofilat în actriţă a îmbrăcat o rochie transparentă care îi evidenţia curbele», pe înţelesul publicului manelistic şi balcanic, absolvent de studii de specialitate în Romaânia, «şi-a facut apariţia aproape dezbracată». Mă scuzi Mădălina, nu puteam să nu traduc şi pentru «amărâţii» noştri. Nu este nicio supărare, în fond este şi asta o modalitate de promovare şi încă una a naibii de eficientă. Aşadar «abundent» este un termen care nu se justifică în acest context. De asemenea, aş lăsa-o mai moale cu «lăudatul», if you know what I mean…“


„«jignindu-mă incredibil într-un mod la care îmi e imposibil să mă cobor şi să răspund“ - WOW! Dar tocmai ai făcut-o Mădălina dragă! Şi aici apare întrebarea şi nelămurirea mea. UNDE anume te-am jignit? Sau faptul că refuz să te pup în bombeu nu este pe placul dumitale?“


„«Dar în afară de răutatea evidentă care iese parcă prin toţi porii, stă ridicolul situaţiei şi subiectului adus astfel în faţa românilor» - Iaraşi virgulele astea păcătoase! OOOOOOF!“


„«Aşadar, la Festivalul de Film de la Cannes, la premiera unui film în competiţie regizat de un proaspăt câştigător al unui Oscar, având printre alţii în componenţă şi trei actori deţinători împreună a alte 5 premii Oscar, film de un ridicat nivel cultural şi artistic, lăudat de toţi criticii» - Nu aş spune «printre alţii» decât dacă urmează o ironie. Oare? Cam ce relevanţă ar putea avea în acest context calitatea filmului sau valoarea, indiscutabilă de altfel, a unei mari părţi din distribuţie? Această încercare de a proiecta mi se pare de un inutil zdrobitor, asemănător relevanţei culorii ochilor porcului lui George Clooney in apariţiile sale red carpet. Şi bietul porc e mort de ani buni! Oh well…“


„«în ţinute alese cu grijă împreună cu stilistul meu, fashion-editor al revistei „Elle“» - Cu atât mai grav. Şi cu atât mai greu de explicat opţiunea pentru această apariţie“.


„«Iar în final, în ciuda faptului că din patriotism am ales în mod special o ţinută reprezentativă românească» -Mădălina dragă, dacă este AŞA o corvoadă pentru tine să fii mândra de CINE eşti, nu insistă NIMENI să promovezi FIX nimic. Mai ales atâta timp cât este clar exact cât valorează cultura acestei ţări pentru tine.

În final, TU cât anume valorezi pentru această ţară?“

Foto: pagina personală, Marius Perte