Dosarele VIP

Revanşa australiencei! Nicole Kidman: ''Mi-am dorit să preiau controlul des­tinului meu''

Revanşa australiencei! Nicole Kidman: ''Mi-am dorit să preiau controlul des­tinului meu''
camera-retro icon Vezi galeria 2 poze

A câştigat Oscarul pentru rolul din The Hours şi şi-a croit aura de actriţă talentată, dar asta a fost acum 18 ani! De atunci, Nicole a trecut printr-un declin dureros al carierei, dar şi prin suferinţe personale. Toate aceste poveşti le mărturiseşte acum, de pe culmile revenirii spectaculoase.

Nicole trăieşte perioada de aur. Australianca demon­strează că a învins barierele rigide de altădată ale Hol­lywood-ului care trecea pe tuşă femeile după o anumită vârstă. Nicole Kidman este femeia care, la 53 de ani, deţine recordurile de audienţă la HBO. Şi este ea singură pe acest culoar, s-a luptat ea cu ea. Episodul final din 2019 al serialului Big Little Lies (care i-a adus premiile Emmy, SAG şi Globul de Aur) a fost un record - dobo­rât, acum, cu ultimul episod din miniseria The Undoing, care a strâns simultan pe platformă peste 3 milioane de telespectatori.

Vremurile s-au schimbat şi ea este printre cele care au condus schimbarea. Iar asta înseamnă că şi-a luat cariera şi în propriile mâini, fiind produ­cător executiv atât pentru Big Little Lies, cât şi pentru The Undoing. „Am făcut asta efectiv din frustrare. Mi-am dorit să preiau controlul des­tinului meu, deoarece, ca actor, o mare parte din destinul tău e controlat de alţii. Mi-am do­rit să am posibilitatea să joc nişte roluri femi­nine consistente, doar că la Hollywood acestea nu prea sunt de găsit. Aşa au apărut serialele pe care le-am produs, din această dorinţă“, de­clară Nicole, care acum câţiva ani aproape că se gândea să renunţe la actorie. Atât de deza­măgită era. Punctul cel mai de jos l-a atins în 2014, când interpretarea lui Grace de Monaco i-a atras huiduieli la Festivalul de la Cannes. Kidman a plâns atunci în hohote în camera ei de hotel. „Într-un moment eşti cea mai tare actriţă a momentului, apoi te trezeşti dintr-o dată că nu mai eşti. Când eşuezi cu un proiect, brusc lumea nu mai e interesată de tine. Se co­mentează că ţi-ai pierdut talentul. Dar nu este deloc aşa. Şi fireşte că am fost revoltată şi mă­cinată de frustrări“, mărturiseşte ea. Revenirea a fost cu filmul Lion, în 2016. Dar nu a fost o revenire uşoară. Nicole a scrâşnit şi atunci din dinţi. „Eu nu am fost nici prima, nici a doua, nici a treia opţiune pentru Lion. Regizoru­lui Garth Davis i s-a spus pur şi simplu să nu mă distribuie. Asta a durut îngrozitor. Dar Garth s-a ambiţionat şi a spus: Nu, eu pe ea o vreau în film! Şi a luptat din greu pentru mine. Iar ca actor, să se spună des­pre tine: Nu, nu o lua pe ea, nu e prea bună! Ah, e o rană adâncă. În punctul acesta am fost când am luat-o de la capăt“. Practic, Nicole şi-a croit singură al doilea destin la Hollywo­od. Sunt lucruri de culise pe care marele pu­blic nu le percepe. Şi nimeni n-ar fi crezut că Nicole poate fi atât de brutal respinsă dintr-o distribuţie. Cu atât mai dulce este răzbunarea sa cu succesul miniseriei The Undoing.

Am putea să-l adăugăm în tablou şi pe partenerul ei din miniserie, nu-i aşa? Hugh Grant. Astfel, la ora actuală, recordurile de audienţă pot fi deţinute de o poveste jucată de un bărbat de 60 de ani şi o femeie de 53. E adevărat, însă, că The Undoing a împărţit pu­blicul în două: cei care au fost influenţaţi de întorsături nemaigândite de scenarii în care crima e săvârşită de cel mai puţin băgat în sea­mă personaj, scenarii care de cele mai multe ori nu au legătură cu realitatea - şi cei care au apreciat o poveste foarte palpabila, reală, pla­uzibilă la pachet cu incursiunea psihologică în toată drama. Şi ar mai fi, desigur, comentari­ile despre figurile diametral opuse ale soţilor interpretaţi de Hugh Grant şi Nicole Kidman. Pe de-o parte, avem un bărbat parcă totuşi prea ridat pentru vârsta lui, Hugh. De cealaltă, o femeie parcă totuşi prea neridată pentru 53 de ani. Iar aici se deschide o altă discuţie: Ni­cole merge pe vârfuri pe firul roşu dintre talent şi nesfârşita dorinţă de perfecţiune şi tinereţe eternă. Cu trei nominalizări la Oscar (pentru Lion, Rabbit Hole şi Moulin Rouge) şi un trofeu câştigat (pentru The Hours, în 2003), Nicole se doreşte a fi din categoria actriţelor de top de la Hollywood, care sunt atât de îndrăgostite de meseria lor, încât au mereu nevoie de grima­sele naturale ale chipurilor lor şi aleg să nu se opereze. Numai că Nicole a rămas doar cu un picior în această categorie elitistă, fiindcă, în acelaşi timp, ea a vrut cu tot dinadinsul să fie şi sex simbol. Iar rezultatul a fost unul înde­lung dezbătut. Intervenţiile estetice pe care şi le-a făcut au fost comentate şi acum, pentru că regizoarea miniseriei filmate în primăvara lui 2019, The Undoing, Susanne Bier a preferat numeroase cadre apropiate cu chipul austra­liencei.

În ciuda acestei apetenţe pentru tinereţea veşnică, Nicole este o fire retrasă. De-asta a ales cu inima atât de deschisă ca acum 14 ani, după căsătoria cu artistul country Keith Ur­ban, să se mute în capitala muzicii country Nashville. Acolo, anul trecut, reporterul Vanity Fair s-a plimbat printr-un parc cu actriţa fără a fi deranjaţi de nimeni. Acolo, Nicole poate trăi ca un om obişnuit, alături de Keith şi fetele lor, Faith, de 9 ani, şi Sunday, de 11 ani. La fel se întâmplă şi în Sydney. E drept că mai agitate erau vremurile când îl însoţeau în turnee pe Keith - pentru că da, Nicole spune că îi place să fie „o soţie de turneu“. Şi adesea plecau în formulă completă, cu tot cu cele două fii­ce, cărora le plăteşte profesori medita­tori, pentru a acoperi orele pierdute la şcoală. Amândouă au călcat pe urmele tatălui, învăţând muzică: Faith cântă la vioară, iar Sunday la pian. Dar Sunday filmează şi producţii dramatice cu tele­fonul împreună cu prietenele ei - pentru că îi place în egală măsură ce face mama sa. Iar Nicole şi Keith nu se duelează când e vorba despre influenţarea copiilor. „Nu-mi place să-mi împing copiii spre ceva anume sau spre ceea ce fac eu. Motivarea e un lucru foarte greu de făcut. Pe mine nu m-a motivat nimeni să fiu actriţă. De fapt, dacă stau să mă gândesc, mai degrabă au vrut să mă descurajeze“, spune ea. Născută în Honolulu din părinţi australieni (aflaţi acolo cu viză de studenţi pe perioada studiilor), Nicole a primit, însă, un nume ha­waiian predestinat: „hokulani“, care înseamnă „stea divină“. Pe când avea 4 ani, familia a re­venit la Sydney, acolo unde Nicole a crescut alături de sora ei mai mică, Antonia, care acum este jurnalistă şi prezentatoare TV. Primul gând despre actorie l-a avut când văzut filmul din 1939 Vrăjitorul din Oz. Dar micuţa Nicole, care lua lecţii de balet, era îngrozitor de timi­dă. „Aşa am rămas şi acum. Nu pot intra înt-un restaurant aglomerat sau merge la o petrecere de una singură“, declara ea, la un moment dat. Pesemne, aşadar, că izolarea din pandemie nu i-a fost chiar aşa de grea. De fapt, dorinţa ei de reală izolare, doar alături de familia sa, a fost subiectul unei largi dispute în Australia. În iu­lie, când familia Kidman-Urban a zburat cu un avion privat spre Sydney (unde ea a început lu­crul la noua serie Nine Perfect Strangers), legea australiană cerea să fie carantinaţi la hotel vre­me de două săptămâni. Dar pentru ei s-a făcut o excepţie îndelung discutată - li s-a acordat dreptul de a se izola chiar pe proprietatea lor. „Desigur că noi, ceilalţi, care nu avem un Os­car, ne supunem regulilor“, a fost unul dintre comentariile acide ale australienilor supăraţi. Ulterior, însă, actriţa a reuşit să le înmoaie ini­ma, împărtăşind în august imagini de la reîn­tâlnirea cu mama sa, Janelle, în vârstă de 80 de ani, după 8 luni în care nu se mai văzuseră, în mare parte din cauza pandemiei.

 

Kidman are, într-adevăr, o relaţie specială cu mama sa. În 1984, când Nicole avea doar 17 ani, Janelle a fost diagnosticată cu cancer la sân. Adolescenta a fost profund tulburată. Pornind pe linia baletului, studiase şi artele dramatice la Phillip Street Theatre din Sydney, unde a fost colegă cu Naomi Watts, şi mai târ­ziu a frecventat Australian Theatre for Young People. Iar la 17 ani abia primise un rolişor în­tr-un serial TV - când a decis să abandoneze totul şi să facă cursuri de masaj, pentru a ajuta la recuperarea mamei sale după tratamentul anti-cancer. A revenit, însă, cu şi mai mare avânt - iar rolul din 1989 în Dead Calm, alături de Sam Neil, i-a adus faima internaţională. A urmat în 1990 Days of Thunder, alături de iubi­tul ei de atunci, Tom Cruise - şi astfel, statutul ei de vedetă internaţională era consolidat. Deşi a venit la pachet cu o stranie poveste - cea a mariajului ei cu Tom Cruise. Aşa cum e, de al­tfel, orice relaţie sau căsnicie cu Tom: stranie şi mai ales scientologică. Cei doi s-au cunoscut chiar la filmările Days of Thunder în noiembrie 1989 şi s-au căsătorit în 1990 - o Kidman de doar 25 de ani adoptând alături de el o fetiţă, Isabella, în 1992. Mai târziu, la 28 de ani, Nico­le a recidivat, adoptând şi un băiat, pe nume Connor.

Gesturi fără îndoială lăudabile - dar lumea s-a întrebat atunci de ce tânăra actriţă nu şi-a dorit, de asemenea, copii biologici. Mai târziu, în 2001, destinul şi-a arătat o faţă in­credibil de dureroasă pentru ea: Cruise a de­pus actele de divorţ tocmai când Nicole era însărcinată. Nici ea nu ştia asta, dar când a aflat, lucrurile în viaţa personală deja se com­plicaseră - şi a pierdut sarcina, probabil şi din cauza stresului divorţului. Ulterior, Nicole avea să povestească faptul că mai fusese o dată în­sărcinată în mariajul cu Tom, dar fusese o sar­cină extrauterină pe care o pierduse. În urma acestui episod dramatic, deciseseră să recurgă la adopţie. „Mama mea a avut o soră adoptată. Deci ideea adopţiei a fost dinainte îmbrăţişată de familia mea şi am simţit cumva că va juca un rol şi în viaţa mea. Nu m-am gândit că voi face asta atât de devreme, dar aşa a fost să fie“, a explicat ea. Şi mai dureros a fost, însă, că cei doi copii adoptaţi au ales să rămână de partea tatălui, Nicole simţindu-se izolată. Chiar şi azi relaţiile dintre actriţă, Isabella şi Connor sunt distante. Dar şi atunci - ca şi în aceşti ani, când şi-a reinventat cariera - această australiancă vulnerabilă şi ambiţioasă în acelaşi timp, a luat viaţa de la capăt. Şi poate că şi răceala copiilor adoptaţi a făcut-o să îşi dorească să încerce din nou maternitatea biologică.

După o perioadă de căutări muzicale, cum le-am putea spune - căci Nicole a avut relaţii cu Lenny Kravitz, Q-Tip şi Robbie Williams, trecând practic prin mai multe curente muzi­cale, de la rock la rap şi pop, s-a stabilit la coun­try music. Pe tradiţional e mai sigur. Şi alesul a fost Keith Urban, pe care l-a cunoscut în 2005. Am putea spune că ei doi sunt varianta stylish şi cool a ceea ce Gwen Stefani şi Blake Shel­ton se chinuie să pară. Dar nu vrem neapărat să fim răutăcioşi. De remarcat este, însă, că, de data aceasta, miracolul s-a întâmplat. În 2008, la 41 de ani, Nicole a reuşit, în sfârşit, să devină mama unei fetiţe biologice. „Am tot încercat şi am eşuat şi iar am eşuat şi am eşuat“, a povestit Nicole despre tentativele de a rămâne însărci­nată după căsătoria din 2006 cu Keith. „M-am tot gândit că pur şi simplu nu se va întâmpla şi am încercat să înţeleg de ce. Când, într-o zi, am descoperit cu stupoare că, atunci când nu mai credeam, tratamentul de fertilizare in vitro a dat rezultat“, a spus actriţa despre concepe­rea fiicei sale, Sunday Rose. Cea de-a doua fată care le-a completat familia a fost Faith, veni­tă pe lume în 2010 dintr-o mamă surogat (iar numele fetei a fost ales pentru că Nicole este foarte credincioasă). A fost tot fetiţă, pentru că, aşa cum spune ea, sexul în familia ei este... fe­minin. „Am avut un tată minunat, pe care l-am pierdut în 2014. S-a stins la 75 de ani în urma unui infarct. Şi dacă îmi e dor să iau cina cu cineva, cu el ar fi (n.r. Nicole a avut o postare impresionantă şi pe 10 decembrie, când tatăl ei ar fi împlinit 82 de ani). Dar adevărul este că, în familia mea, am fost crescută majoritar între femei. Am o soră, am o mamă foarte puternică, am mătuşi, am fiice“, afirmă Nicole. Şi aici îşi are rădăcinile şi ideea ei de a produce un serial cu o distribuţie susţinută de femei, aşa cum a fost Big Little Lies - unul care să afirme, tot­odată, puterea femeilor la Hollywood de a-şi lua singure rolurile pe care şi le doresc şi pe care le merită. Iar grupul revoluţionarelor re­zită: Nicole, Reese Witherspoon, Shailene Wo­odley, Zoe Kravitz, Laura Dern şi Meryl Streep au propriul grup de whatsapp pe care stau şi acum de vorbă... De altfel, pe acest grup au şi discutat Nicole şi Meryl despre următorul pro­iect - serialul lansat de Netflix pe 11 decembrie, Prom. Nicole vrea să-şi extindă dominaţia pe toate platformele de streaming TV.

 

Comentarii

Modifică Setările