Cum a falimentat Prințesa Kate un brand de haine? O marcă preferată a ei iese de pe piață

17 iulie, 2025

Se la succes la decădere, marca Seraphine a cunoscut totul, având-o pe Prințesa de Wales cel mai mare promoter al său.

Kate Middleton foto profimedia (49) jpg

Se tot vorbește de "efectul Kate”, acel fenomen care a propulsat mărcile de îmbrăcăminte purtate de ea la diverse evenimente publice. Brandul Seraphine a beneficiat, de asemenea, de această forță de marketing și chiar a reușit să ajungă pe bursă în 2021, înainte de a înregistra o cădere puternică. Vorbim despre un brand de haine dedicat femeilor însărcinate, pe care Prințesa Kate l-a popularizat de-a lungul celor trei sarcini ale sale și care a ajuns în picaj după nașterea Prințului Louis, ultimul copil al familiei de Wales, în 2018.

Totul a început în 2002, când Cécile Reinaud, o franțuzoaică stabilită la Londra, a decis să își lanseze propriul brand de îmbrăcăminte pentru gravide. Fascinată de lumea modei și observând o lipsă strigătoare la cer de oferte pentru femeile însărcinate, ea a venit cu Seraphine. Primul magazin a fost deschis în cartierul Kensington din Londra, urmat de altele în Marea Britanie, înainte de a se internaționaliza. New York, Hong Kong, Paris, Dubai și New Delhi. Cifra de afaceri a companiei ajunsese la câteva milioane de euro: 26 de milioane în 2018, 32 de milioane în 2020...

În 2020, Cécile Reinaud și-a vândut compania producătoare de haine de gravide către Mayfair Equity, o societate de investiții. Totul părea să meargă de minune. Până când reducerile substanțiale oferite pe site-ul lor i-au făcut pe clienți să se întrebe ce se întâmplă cu brandul Seraphine. Ei bine, pe 7 iulie, un comunicat de presă a anunțat că Seraphine a fost plasată în administrare judiciară. Firma de consultanță InterPath a fost desemnată administrator. Se spune că marcași că se confruntă cu "provocări comerciale" care au dus la concedierea a 95 dintre angajații săi. Și iată cum "efectul Kate", care a dus Seraphine atât de sus, l-a și aruncat azi în financiare.

Desigur, managementul trebuia să ia în considerare și faptul că, la un moment dat, afacerea devenise o gogoașă prea mare și că succesul trebuia altcumva întreținut. O lecție de luat aminte și pentru alte branduri care poate azi se bucură de o largă marketizare grație unui VIP ca Prințesa Kate, fără a lua în calcul și posibilele „efecte adverse”.

FOTO: Profimedia, Getty Images



Recente pe Ok! Magazine

Regele Frederik la Copenhaga, Regina Mary în Kenya   FOTO Casa Regală daneză (1) jpg
Albert și Charlene de Monaco foto Facebook jpg
Regina Rania si familia foto Facebook jpg
Regele Charles profimedia 1058191571 jpg
Printesa Beatrice, Printesa Eugenie si Printul Andrew in 2019, la nunta lui Harry cu Meghan. FOTO  Getty Images 960049188 jpg
Un Moș Crăciun i a oferit Reginei Camilla un cadou, GettyImages 2250602106 jpg
Printesa Anisha Rosnah a Bruneiului si Printul Abdul Mateen   casa regala (7) jpg
Adriana Abascal și Emanuele Filiberto de Savoia s au despărțit   Instagrram jpg
Prințesa Amalia a Olandei la un banchet de stat oferit președintelui Alexander Stubb al Finlandei la Palatul Regal Amsterdam, GettyImages (4) jpg
Prințesa Ingrid Alexandra profimedia 1058141785 jpg
Principesa Maria iubește copiii   FOTO Daniel Angelescu, Casa Majestății Sale jpg
FotoJet (46) jpg
Prințul Harry, Meghan Markle, Archie și Lilibet jpg
Kate Middleton și Prințul William cu copiii George, Charlotte și Louis trooping the colour foto profimedia jpg
Kate Prințesa de Wales în buline, Profimedia jpg
Kate Prințesa de Wales și Ducesa de Edinburgh, GettyImages (3) jpg
Kate Middleton  foto   GettyImages jpg
Meghan Markle, Ducesă de Sussex, în 2018, GettyImages (8) jpg