Cum a falimentat Prințesa Kate un brand de haine? O marcă preferată a ei iese de pe piață

17 iulie, 2025

Se la succes la decădere, marca Seraphine a cunoscut totul, având-o pe Prințesa de Wales cel mai mare promoter al său.

Kate Middleton foto profimedia (49) jpg

Se tot vorbește de "efectul Kate”, acel fenomen care a propulsat mărcile de îmbrăcăminte purtate de ea la diverse evenimente publice. Brandul Seraphine a beneficiat, de asemenea, de această forță de marketing și chiar a reușit să ajungă pe bursă în 2021, înainte de a înregistra o cădere puternică. Vorbim despre un brand de haine dedicat femeilor însărcinate, pe care Prințesa Kate l-a popularizat de-a lungul celor trei sarcini ale sale și care a ajuns în picaj după nașterea Prințului Louis, ultimul copil al familiei de Wales, în 2018.

Totul a început în 2002, când Cécile Reinaud, o franțuzoaică stabilită la Londra, a decis să își lanseze propriul brand de îmbrăcăminte pentru gravide. Fascinată de lumea modei și observând o lipsă strigătoare la cer de oferte pentru femeile însărcinate, ea a venit cu Seraphine. Primul magazin a fost deschis în cartierul Kensington din Londra, urmat de altele în Marea Britanie, înainte de a se internaționaliza. New York, Hong Kong, Paris, Dubai și New Delhi. Cifra de afaceri a companiei ajunsese la câteva milioane de euro: 26 de milioane în 2018, 32 de milioane în 2020...

În 2020, Cécile Reinaud și-a vândut compania producătoare de haine de gravide către Mayfair Equity, o societate de investiții. Totul părea să meargă de minune. Până când reducerile substanțiale oferite pe site-ul lor i-au făcut pe clienți să se întrebe ce se întâmplă cu brandul Seraphine. Ei bine, pe 7 iulie, un comunicat de presă a anunțat că Seraphine a fost plasată în administrare judiciară. Firma de consultanță InterPath a fost desemnată administrator. Se spune că marcași că se confruntă cu "provocări comerciale" care au dus la concedierea a 95 dintre angajații săi. Și iată cum "efectul Kate", care a dus Seraphine atât de sus, l-a și aruncat azi în financiare.

Desigur, managementul trebuia să ia în considerare și faptul că, la un moment dat, afacerea devenise o gogoașă prea mare și că succesul trebuia altcumva întreținut. O lecție de luat aminte și pentru alte branduri care poate azi se bucură de o largă marketizare grație unui VIP ca Prințesa Kate, fără a lua în calcul și posibilele „efecte adverse”.

FOTO: Profimedia, Getty Images



Recente pe Ok! Magazine

Prințul Hussein și Prințesa Rajwa Foto Instagram 3 jpg
Fiicele Regelui Mihai, Majestatea Sa Margareta, Principesa Elena, Principesa Sofia, Principesa Maria la Corpul Diplomatic la Palatul Regal   FOTO Alexandra Curea Gogu, Daniel Angelescu, Casa Majestății Sale (9) jpeg
Kate Middleton și Prințesa Charlotte foto profimedia 1056990749 (3) jpg
Prințesa Ines a Suediei colaj Profimedia jpg
Ana Togores, soția lui Jesus Ortiz și mama vitregă a Reginei Letizia   FOTO Profimedia jpg
tom parker bowles (4) jpg
Letitzia, Felipe, Leonor, Sofia ai Spaniei în felicitarea de Crăciun din 2025, Profimedia (2) jpg
Printul William si Kate Middleton, foto Pinterest jpg
Prințesa Madeleine și laureatul Premiului Nobel pentru Fiziologie sau Medicină, Fred Ramsdell, Profimedia 1058233727 jpg
Prințesa Sofia și Prințul Carl Phillip ai Suediei, Profimedia (1) jpg
Kate Middleton, Prințul William, Prințul George, Prințesa Charlotte și Prințul Louis  foto   Profimedia jpg
Prințul Harry și Meghan Markle logodnă foto profimedia 1031433556 jpg
FotoJet Kate (7) jpg
Regina Federica a Greciei   profimedia 0830070507 jpg
Meghan Markle și Kate Middleton  foto   GettyImages jpg
Regele Mihai, atunci Principele Mihai, si Carol al II lea la Seara Corpului Diplomatic   Arhivele Naționale Centrale, Casa Regală jpg
Kate și William în negru 1, Getty jpg
Prințesa Beatrice,  GettyImages 169662637 jpg