Cum a falimentat Prințesa Kate un brand de haine? O marcă preferată a ei iese de pe piață

17 iulie, 2025

Se la succes la decădere, marca Seraphine a cunoscut totul, având-o pe Prințesa de Wales cel mai mare promoter al său.

Kate Middleton foto profimedia (49) jpg

Se tot vorbește de "efectul Kate”, acel fenomen care a propulsat mărcile de îmbrăcăminte purtate de ea la diverse evenimente publice. Brandul Seraphine a beneficiat, de asemenea, de această forță de marketing și chiar a reușit să ajungă pe bursă în 2021, înainte de a înregistra o cădere puternică. Vorbim despre un brand de haine dedicat femeilor însărcinate, pe care Prințesa Kate l-a popularizat de-a lungul celor trei sarcini ale sale și care a ajuns în picaj după nașterea Prințului Louis, ultimul copil al familiei de Wales, în 2018.

Totul a început în 2002, când Cécile Reinaud, o franțuzoaică stabilită la Londra, a decis să își lanseze propriul brand de îmbrăcăminte pentru gravide. Fascinată de lumea modei și observând o lipsă strigătoare la cer de oferte pentru femeile însărcinate, ea a venit cu Seraphine. Primul magazin a fost deschis în cartierul Kensington din Londra, urmat de altele în Marea Britanie, înainte de a se internaționaliza. New York, Hong Kong, Paris, Dubai și New Delhi. Cifra de afaceri a companiei ajunsese la câteva milioane de euro: 26 de milioane în 2018, 32 de milioane în 2020...

În 2020, Cécile Reinaud și-a vândut compania producătoare de haine de gravide către Mayfair Equity, o societate de investiții. Totul părea să meargă de minune. Până când reducerile substanțiale oferite pe site-ul lor i-au făcut pe clienți să se întrebe ce se întâmplă cu brandul Seraphine. Ei bine, pe 7 iulie, un comunicat de presă a anunțat că Seraphine a fost plasată în administrare judiciară. Firma de consultanță InterPath a fost desemnată administrator. Se spune că marcași că se confruntă cu "provocări comerciale" care au dus la concedierea a 95 dintre angajații săi. Și iată cum "efectul Kate", care a dus Seraphine atât de sus, l-a și aruncat azi în financiare.

Desigur, managementul trebuia să ia în considerare și faptul că, la un moment dat, afacerea devenise o gogoașă prea mare și că succesul trebuia altcumva întreținut. O lecție de luat aminte și pentru alte branduri care poate azi se bucură de o largă marketizare grație unui VIP ca Prințesa Kate, fără a lua în calcul și posibilele „efecte adverse”.

FOTO: Profimedia, Getty Images



Recente pe Ok! Magazine

FotoJet (45) jpg
Prințesa Anne în timpul vizitei de stat germane, GettyImages (1) jfif
Charles Crăciun jpg
Kate Middleton  foto   GettyImages jpg
meghan markle si tatal foto arhiva personala thomas markle
FotoJet Rania (2) jpg
Kate Middleton (2) jpg
Regele Charles și Kate Middleton jpg
Kate Middleton și Prințul Harry foto profimedia jpg
Claudia Schiffer și premierul britanic Keir Starmer la bachetul de stat de la Castelul Windsor dat pentu cuplul prezidențial german   GettyImages 2249178872 jpg
Kate Middleton și Prințul William Instagram
Regina Camilla și Regele Charles la banchetul de stat în cinstea președintelui german Frank Walter Steinmeier și a soției acestuia, Elke Buedenbender   GettyImages 2249144337 jpg
FotoJet (44) jpg
Kate, William, Charles, Camilla  la banchetul de stat organizat la Castelul Windsor în cinstea președintelui german Frank Walter Steinmeier și a soției acestuia, Elke Buedenbender, Profimedia (3) jpg
Kate Middleton și Prințul William foto profimedia 1056283451 (3) jpg
Meghan Markle  foto   Profimedia jpg
Kate Middleton foto profimedia 1056231601 (2) jpg
FotoJet (49) jpg