Rebela Martha Louise a Norvegiei își pune din nou tatăl, pe Regele Harald, în dificultate
În 2002, fiicei regelui i s-a spus pentru prima dată că nu își poate folosi titlul în scopuri comerciale, iar mai bine de douăzeci de ani mai târziu aceeași dezbatere continuă.
Regele Harald al Norvegiei a dovedit de nenumărate ori că, în calitate de tată și de șef al Casei Regale, face tot posibilul pentru a se asigura că membrii familiei sale sunt fericiți și liberi să urmeze calea pe care o aleg. Fiind unul dintre cei mai populari regi din Europa și unul dintre cei mai larg susținuți de public, șeful statului norvegian încearcă să împace regulile care guvernează instituția cu dorințele copiilor și nepoților săi. Cu toate acestea, nu este întotdeauna ușor. În timp ce Prințul Haakon și-a dorit să se căsătorească cu Mette-Marit, Prințesa Martha Louise a trăit într-o sfidare perpetuă. După ce a încălcat din nou înțelegerea pe care a făcut-o cu Familia Regală, ea și-a pus tatăl într-o nouă situație dificilă, iar supușii se întreabă cât de mult o va lăsa să treacă peste asta.
În urmă cu câteva zile, Martha Louise a Norvegiei a încălcat (încă o dată) una dintre clauzele acordului pe care l-a încheiat cu instituția în urmă cu mai puțin de doi ani. Prințesa, care se va căsători peste două luni, a lansat un gin premium care urma să fie servit la nunta sa. Pe spatele etichetei se aflau atât titlul de „prințesă”, cât și monograma sa regală, simboluri care o disting ca membră a Familiei Regale și pe care i s-a interzis în mod expres să le folosească în scopuri comerciale.
Reprezentantul prințesei, Carina Scheele Carlsen, a explicat presei norvegiene că a fost vorba de o greșeală a distileriei și că lotul a fost deja retras de pe piață. Între timp, Familia Regală norvegiană nu a făcut niciun comentariu și se părea că totul va rămâne o nouă neînțelegere, în ciuda faptului că o organizație care lucrează pentru atenuarea efectelor alcoolismului, Av-og-til, a dorit să ridice dezbaterea cu privire la oportunitatea implicării fiicei regelui în acest tip de afaceri.
Dezbaterea ar fi putut să se oprească aici, dar în Norvegia au apărut voci care se întreabă cât va mai dura această situație, deoarece în 2002 Casa Regală norvegiană a trebuit să îi spună pentru prima dată prințesei Martha Louise că nu își poate folosi titlul în scopuri comerciale, în momentul în care a înființat o școală pentru îngeri. Au trecut 22 de ani și acea sticlă de gin dovedește că proiectele ei se împiedică în continuare de aceeași piatră.
Trebuie amintit că, la sfârșitul anului 2022, acele limitări care îi fuseseră deja impuse, au trebuit să fie nuanțate, deoarece atât ea, cât și logodnicul ei le-au depășit adesea. Prințesa a mai renunțat atunci din funcțiile sale instituționale și au devenit clare următoarele: „Prințesa dorește să contribuie la clarificarea distincției dintre activitățile sale de afaceri și locul său în Familia Regală și nu trebuie să folosească titlul de Prințesă sau să se refere la membrii Familiei Regale pe propriile canale de socializare, în producțiile media sau în legătură cu orice activitate comercială", a avertizat Casa Regală într-un comunicat, iar Regele Harald și Regina Sonia și-au făcut apariția, cu oarecare regret, pentru a anunța plecarea fiicei lor din viața instituțională. „Durek Verrett credea că poate face orice", spunea regele la acea vreme.
Deși, odată cu retragerea sticlelor de pe piață, cuplul dorește să dea uitării incidentul și să se concentreze asupra nunții, dezbaterea a fost redeschisă într-o țară care a început de mult să își piardă răbdarea cu prințesa, care a încălcat acordul a șaptea oară! La un moment dat, șamanul a făcut-o pentru a publica un videoclip, iar Martha Louise a făcut-o pentru a-și promova marca de îmbrăcăminte. Acesta este motivul pentru care au apărut unele voci, după cum se menționează în coloana de opinii a ziarului norvegian Aftenposten, care solicită eliminarea completă a titlului de prințesă de la fiica regelui, deoarece este clar că aceasta nu se poate abține să îl folosească în scopuri comerciale.
FOTO: Profimedia, Instagram