Lifestyle

Sfaturi de la antrenori pentru Sărbători FIT

Sfaturi de la antrenori pentru Sărbători FIT

Pentru ca tu să treci cu bine de toate tentaţiile de pe masa de Crăciun, noi am aflat ce atitudine ar trebui să adopţi în faţa acestor plăceri vinovate.

Fripturi, şorici, salată de boeuf, tort şi fel de fel de dulciuri, toate aceste excese culinare se pot aborda şi altfel. Cum? Ei bine, pentru asta am vorbit cu Alexander Florescu (36), antrenor personal, nutriţionist şi preparator fizic, proprietar al sălilor de fitness Futura Gym din Bucureşti. Fost jucător de tenis de câmp de performanţă, Alexander chiar ştie despre ce vorbeşte, căci, în afara programului din sălile de fitness, acesta organizează şi boot camp-uri pentru adulţi şi copii obezi. Dar, cum e mai bine să previi decât să tratezi, noi am vorbit cu Alexander despre obiceiuri alimentare sănătoase înainte şi după Sărbători. Şi ceva în plus...

Cine-şi poate permite un antrenor personal?

Alexander Nu este scump un program din ăsta de slăbit? În general, este scump. Dar, aşa cum ne permitem să mergem la restaurant şi să cheltuim o sumă de bani pe o masă, consider că şi un antrenor personal autorizat merită încercat pentru că ne va ajuta să ne schimbăm stilul de viaţă. Dacă noi nu putem să facem asta singuri, poate că ar trebui să apelăm la un specialist.

Care sunt defectele cele mai frecvente pe care le observi la cei care vin la tine la sală?

Majoritatea celor care vin prima dată la sală au probleme pe partea abdominală şi pe partea de coapse. Observ asta şi în cazul fetelor, dar şi în al băieţilor. Dar dincolo de neplăcerile în ceea ce priveşte aspectul fizic, defectul a 90% dintre clienţi este constanţa. Motivaţia de a urma un antrenament aşa cum l-ai stabilit de la început şi pe perioada pe care tu ai propus-o. Iar această perioadă eu sugerez să fie de minimum trei luni de zile.

Ştiu că ai lucrat cu ceva persoane cunoscute de la noi. Poţi să dai numele celor pe care i-ai ajutat să-şi schimbe stilul de viaţă?

Am lucrat cu fotbalişti actuali şi retraşi din activitate: Iulian Miu, Nana Falemi, Florin Cernat, Ionel Dănciulescu. Fotabliştii apelează la mine pentru partea de pregătire fizică, mai ales după accidentări, când au nevoie de recuperare. Din domeniul televiziunii, am lucrat cu Ozana Barabancea. Ea a slăbit foarte mult, iar după operaţia pe care a făcut-o, eu am ajutat-o mult să aibă şi acea schimbare estetică. Şi am mai lucrat şi cu diferite asistente TV, cu care am avut rezultate foarte bune.

Cum trebuie să abordăm Sărbătorile ca să nu acumulăm prea multe kilograme?

Eu propun să începem un plan de nutriţie cu două-trei săptămâni înainte de Sărbători, în care să nu exagerăm cu mâncarea şi să mâncăm la ore fixe. Iar după Sărbători, trebuie să observăm câte kilograme am pus pe noi şi ce excese culinare am făcut. Dacă excesul este foarte mare şi am acumulat destul de multe kilograme, nu este bine să trecem brusc la o dietă, să nu şocăm organismul. Trebuie să schimbăm ceva în stilul nostru de viaţă timp de şapte zile, după care să avem o perioadă de cinci zile sau chiar o săptămână de un detox, după care să ţinem un regim puţin mai drastic, dacă n-am scăpat încă de aceste kilograme. Revenirea la stilul de viaţă sănătos trebuie să se facă treptat, timp de două, trei săptămâni.

Cum ar arăta meniul unei persoane de greutate medie, care ar vrea să slăbească trei kilograme, după Sărbători?

Dacă nu are nicio restricţie la mâncare, dacă îi place peştele şi îi place carnea, atunci este mai uşor de lucrat la meniul ei. Îi propun trei mese pe zi, plus două gustări. În funcţie de aportul de calorii pe care i-l stabilesc în funcţie de înălţime, sex şi greutate, îi facem planul de nutriţie. Dimineaţa, recomand două felii de pâine integrală prăjită, cu avocado, sau clasicul ou fiert cu două roşii şi o felie de pâine integrală. Sau două felii de şuncă de curcan cu pâine integrală şi o roşie. Apoi, urmează o minigustare: nuci, migdale, kiwi, ananas sau măr.

Să vedem masa de prânz!

Masa de prânz trebuie să fie bogată în fibre, şi anume legume verzi, precum fasolea verde, spanac, broccoli, varză de Bruxelles, dovlecei, de preferat fierte şi cu ulei de măsline, făcute în stil mediteranean, cu anumite condimente verzi pentru un gust mai special. Acestea pot fi servite ori cu peşte, deci carne albă, ori cu carne slabă, precum cea de curcan. Peştele poate fi dorada, biban de mare, file de cod. La două, trei ore, dacă ni se face foame, apelăm iar la o gustare. Aceasta poate fi şi un fruct, dar până în ora 16.

Şi la cină?

Seara putem opta pentru o supă cremă de legume sau un grătar simplu, doar cu salată verde. Ceea ce am spus aici face parte dintr-o dietă fără carbohidraţi.