Anunțul ȘOCANT al lui Adi Nour, concediat de la Operetă: ”S-a hotărât că nu le mai sunt de folos”
Deși cele mai multe spectacole ale sale se țin cu casa închisă, conducerea Operetei Române a decis să îl înlăture pe marele artist.

Cu multă amărăciune, actorul și-a anunțat fanii din online: ”Sunt în 8 spectacole la Operetă. Sau, mai bine zis, eram.. S-a hotărât că nu le mai sunt de folos. Citez: După o analiză atentă a direcțiilor repertoriale ale stagiunii viitoare, instituția a decis să nu procedeze la reînnoirea contractului individual de muncă. De ce, tovarăşe conducător, am numai 10 pe linie la toate evaluările şi publicul pare că mă place?!
Vă aştept la spectacolele altor instituții. Acolo chiar am roluri principale şi nu mi-e ruşine să ies la aplauze, sunt regizate de regizori şi nu de basişti mediocri care habar n-au de teatru...
Mult succes colegilor în stagiunea viitoare! Urmează o direcție repertorială de vis.”, a scris Adi Nour pe Facebook.
Artistul are parte de multă susținere, atât din partea colegilor, cât și a fanilor.
Regizorul Răzvan Ioan Dincă a scris tăios, fără menajamente: ”Adi Nour a fost concediat de la Operetă.
Pentru că…
Să fie clar: Adi Nour nu e doar un nume din distribuții. Este un actor care a contribuit, prin talent și seriozitate, la construcția musicalului în România. Paris, mon amour, Romeo și Julieta, Rebecca, My Fair Lady, Mamma Mia, Shrek, Fantoma de la Operă. Le-a făcut pe toate cu autenticitate și forță. Iar acum este penalizat pentru asta.
Concedierea lui nu este despre reguli sau constrângeri bugetare, ci despre frustrare. Despre o instituție care, incapabilă să creeze, preferă să taie. Care, în lipsă de viziune, confundă loialitatea cu supunerea și creația cu disciplina de partid.
„Noua Operetă”? Un titlu pretențios pentru un proiect care trăiește din reluări fără vlagă și copiază, stângaci, ceea ce alții au făcut deja cu sens. Noul nu se face cu mâini goale și capete plecate, ci cu curaj, muncă și oameni ca Adi – exact cei care sunt, acum, îndepărtați.
Realitatea e simplă:
Fără artiști ca Adi Nour, Opereta nu poate face nimic memorabil.
Fără Operetă, Adi poate crea în continuare. Și o va face. Iar publicul va merge acolo unde e valoare – nu acolo unde se mimează instituțional competența.
Cu respect pentru cei care muncesc cu adevărat și cu dispreț pentru cei care doar administrează golul.
P.S. Eu nu prea ies cu atitudini de acest fel. De fapt, nu am făcut-o niciodată. Nici pentru a ma apăra pe mine însumi. Dar acum nu m-am putut abține.”
Și Cornel Ilie de la VUNK a scris ceva pentru a semnala nedreptatea făcută lui Adi Nour: ”Sper că, la un moment dat, Adi Nour va ajunge la conducerea instituției care acum spune ca nu mai are nevoie de talentul lui imens. Și pe lângă talent, este și unul dintre cei mai disciplinați, punctuali și profesioniști artiști pe care i-am întâlnit până acum. Cineva, acolo, la teatrul de operetă nu se pricepe nici la artiști și nici la oameni.”
Pe de altă parte, la Opera Națională Română, Adi Nour a jucat în cel mai iubit musical, ”Fantoma de la Operă”, alături de Irina Baianț și a fost o adevărată aventură să poți achiziționa bilete. Toate spectacolele s-au jucat cu casa închisă și cu cereri nenumărate, care nu au putut fi onorate.
Invitat la Adevărul Live în 2023, actorul Adrian Nour a spus mai multe despre musicalul “Fantoma de la Operă”, spectacolul care a creat un fenomen în viața publicului și artiștilor.
Interviul este AICI

































