Drama Patriciei Kaas
Fragilă, dar totodată curajoasă, artista s-a supus unui experiment psihologic riscant, care i-a adus un succes profesional, dar a lăsat-o vlăguită emoţional.
Fragilă, dar totodată curajoasă, artista s-a supus unui experiment psihologic riscant, care i-a adus un succes profesional, dar a lăsat-o vlăguită emoţional.
Vreme de trei săptămâni, şi-a părăsit casa, rupându-se complet de apropiaţii săi şi claustrându-se într-o cameră de hotel. Nimeni, în afară de personalul extrem de discret, n-a ştiut că, în spatele uşii, de unde se auzea din când în când o muzică tristă, se afla Patricia Kaas. Iar unul dintre clienţii hotelului, care a întâlnit-o pe hol (într-una dintre rarele ei ieşiri) şi a recunoscut-o, a fost şocat de paloarea chipului său şi de privirea rătăcită: „Părea pierdută printre gândurile sale, ruptă de lume“, a povestit acesta pentru revista „Ici Paris“.
Explicaţia care a răzbătut ulterior în presă e uimitoare: Patricia? A recurs la un experiment de dragul artei. Fascinant, dar în egală măsură terifiant, dacă ne gândim că, dincolo de actul artistic, e vorba de o experienţă extrem de personală pentru ea. La 45 de ani, artista a acceptat, pentru a doua oară în viaţă, un rol într-un film.
A mai făcut-o în 2002, pentru regizorul Claude Lelouch. Şi a făcut-o din nou acum, pentru un rol foarte greu, din pelicula „Assasinée“: cel al lui Cathy, o femeie divorţată, care se confruntă cu moartea brutală a fiicei sale de 20 de ani.
„Mi-a luat două luni ca să accept acest rol. Mi-a fost o frică paralizantă şi mi-am tot spus că va fi o călătorie dură, dar am acceptat acest personaj pentru mine. M-am expus pericolului de bună voie, din motive personale“, a declarat artista care, în 2010 a aflat, în urma unor analize, că nu mai poate face copii.
Ar fi fost dispusă să urmeze cel mai costisitor tratament pentru a rămâne însărcinată. Experienţa maternităţii ar fi putut să-i redea echilibrul subminat de chinul singurătăţii şi de atâtea eşecuri sentimentale - printre care şi unul extrem de mediatizat la noi, cel cu miliardarul român Remus Truică.
Aşadar, o femeie care nu mai poate avea copii a plonjat într-un infern emoţional, explorându-şi cele mai grele suferinţe, pentru a intra cât mai bine în pielea unei mame care-şi pierde copilul. Să fie această metodă de cercetare şi adâncire în rol şi o reală nevoie a vedetei de a suferi, sub scutul unui act artistic? Cert e că Patricia a alunecat spre un joc periculos.
Cui pe cui se scoate? Aşa se spune şi ea a mizat poate, ca la ruleta rusească, pe terapia cu două tăişuri a acestui rol, pentru a-şi înfrunta demonii. Şi a avut curajul să facă asta în pline pregătiri pentru două mega-proiecte muzicale: lansarea, pe 5 noiembrie, a unui album în memoria lui Édith Piaf şi demararea, în aceeaşi zi, a unui turneu mondial cu 43 de concerte, care-o va purta din Rusia până-n America.
Pe plan profesional, filmul, care a avut premiera pe 15 mai la canalul France 3, i-a adus doar laude din partea criticilor. Pe plan personal, însă, rezultatul n-a fost cel scontat. „A fost o experienţă foarte grea pentru mine. Nu mai pot să ies din această cădere emoţională, în care m-am aruncat. Tristeţea nu mă mai părăseşte. Cred că această peliculă mă lasă şi mai fragilă, şi mai sensibilă decât eram“, a mărturisit Patricia. Încă un şoc emoţional o poate costa scump pe vulnerabila artistă.
Foto: Reuters