Moda a mai pierdut un titan: Nino Cerruti, "cel mai chic bărbat al Italiei" şi designerul oficial al echipei Ferrari în concursurile de Formula 1
A scris istorie în fashionul european, fiind designerul preferat al lui Jean-Paul Belmondo şi Marcello Mastroianni.
Creatorul italian de modă Nino Cerruti a murit sâmbătă într-un spital din oraşul piemontez Vercelli. Potrivit publicaţiei "Corriere della Sera", acesta era internat pentru o operaţie la şold. Avea 91 de ani şi era unul dintre marii antreprenori ai Italiei, având o avere de 130 de milioane de euro.
Născut la 25 septembrie 1930 la Biella, el s-a văzut constrâns să-şi abandoneze studiile de filosofie la vârsta de 20 de ani, după decesul tatălui său Silvio, pentru a prelua fabrica textilă de familie, renunţând astfel la visul de a deveni jurnalist, relatează "Le Monde".
În anii '60, l-a cunoscut Giorgio Armani, care era cu 4 ani mai tânăr decât el şi un necunoscut la acea vreme, pe care l-a angajat ca designer. Tandemul, care a marcat profund lumea modei, s-a separat un deceniu mai târziu, după decizia lui Armani de a-şi fonda propria casă de modă în 1975.
Nino Cerruti a fost cel care introdus "casual chic" în moda masculină şi primul designer care a lansat la Paris propria sa etichetă de pręt-a-porter de înaltă calitate pentru bărbaţi.
"A avea stil înseamnă a combina cultura cu arta", spunea el.
Marca Cerruti
Cerruti este una dintre emblemele modei italiene, datând încă din anul 1881 (transformat într-un laitmotiv al diviziei de parfumerie) şi reflectând ambiţia fondatorului Antonio Cerruti. Pentru italieni - şi nu numai! -, Cerruti este simbolul gustului rafinat, al calităţii excepţionale şi al unui stil foarte personal. Urmaşii fondatorului au continuat cu succes tradiţia familiei, faima acestui brand fiind asigurată mai ales de nepotul Nino Cerruti.
Urmând tradiţia începută de bunicul său, producător de stofe de lux, creaţiile lui Cerruti au urmat întotdeauna linia clasică, lâna fiind materialul de bază pentru stilistul italian. Acesta a şocat lumea modei în numeroase rânduri, începând cu prima colecţie de modă pentru bărbaţi, intitulată Hitman, generând o adevărată revoluţie în lumea modei.
Tot el a fost şi preferatul unor VIP-uri ca Jean-Paul Belmondo şi Marcello Mastroianni, iar hainele lui au ajuns şi în garderoba Claudiei Cardinale, a lui Kathleen Turner, Sigourney Weaver, Michael Douglas, Jack Nicholson, Tom Hanks, Alec Baldwin, Bruce Willis, Robert Redford, Harrison Ford ori Al Pacino.
După ce linia sa de piese vestimentare sport, lansate în anii '80, a avut mare priză, a devenit spornsorul unor mari sportivi, precum jucătorul american de tenis Jimmy Conners şi schiorul suedez Ingemar Stenmark. Iar, în 1994, a fost designer oficial al echipei Ferrari în concursurile de Formula 1.
Şi colecţiile de modă feminină s-au bucurat de mare succes, iar marca Cerruti a urcat, la jumătatea secolului al XX-lea, pe culmile faimei. Sub „umbrela” mărcii au apărut şi bijuterii neobişnuite, precum şi parfumuri de succes.
În anul 1978, s-a lansat primul parfum din colecţia Cerruti, numit simplu Nino. După acesta, au urmat alte zece parfumuri bărbăteşti. Printre favoritele bărbaţilor se numără parfumul Cerruti 1881 Black, cu tonuri aspre de piper, parfumul L’Essence De Cerruti, de o eleganţă fără egal, sau clasicul Cerruti 1881 pour Homme, cu o rafinată combinaţie de esenţe. În anul 1998 a apărut versiunea feminină, Cerruti Image Femme, cu o simfonie excepţională de esenţe din ţări îndepărtate. Următorul parfum de damă, Cerruti 1881 Collection, invită însă pe meleaguri pitoreştile toscane, cu o interesanta combinaţie de portocale siciliene, frunze de măslin şi struguri - un omagiu adus patriei mărcii Cerruti. Parfumul de damă Cerruti 1881 pour Femme a devenit emblematic, combinaţia dintre nuanţele calde ale florilor de violetă, iris şi iasomie şi tonurile puternice lemnoase de esenţe rare şi portocale fiind considerată irezistibilă de multe cliente, care aleg să îl folosească ani la rând.
FOTO: Profimedia