Servicii la domiciliu - profesionişti care îşi găsesc clienţii pe internet
Te pregăteşti profesional pentru o anumită meserie şi ajungi să te reorientezi şi să lucrezi într-un cu totul alt domeniu - iată o realitate tot mai des întâlnită în România. Fiecare persoană caută activităţi care să le placă mai mult, oportunităţi prin care să obţină venituri mai mari şi chiar să aibă programul mai flexibil. Există astfel un sector tot mai mare al celor care lucrează pe cont propriu, oferind diverse servicii la domiciliul clienţilor. Unii sunt profesionişti cu acte, alţii au început ca hobby şi s-au specializat prin practică efectivă.
Exemplele sunt numeroase, cel mai des fiind vorba de persoane care oferă servicii în domeniu înfrumuseţării şi al sănătăţii. Astfel, poţi chema acasă o persoană care să aibă grijă de unghiile tale (manichiură, pedichiură, eventual unghii cu gel), una care să se ocupe de părul tău sau de machiaj. De asemenea, poţi contracta masaj la domiciliu, ocazional sau pe bază de abonament cu şedinţe programate în mod regulat. Poate fi vorba de masaj terapeutic sau doar de relaxare. Astfel de persoane care lucrează pe cont propriu se bucură de venituri mari în raport cu timpul alocat. Nu mai au şefi, nu împart cu nimeni câştigurile realizate. Din punct de vedere fiscal, există forme legale care pot acoperi astfel de activităţi.
Servicii la domiciliul clienţilor pot să fie şi de alte tipuri, pentru casă: de exemplu poţi avea nevoie de un instalator, de un electrician, de un zugrav. De asemenea, poţi avea nevoie de servicii de curăţenie profesională în locuinţă, poate de montaj mobilă, chiar servicii de tâmplărie mai avansată. De asemenea, poţi căuta un tapiţer pentru canapele şi fotolii sau un specialist în montaj, deblocări şi reparaţii uşi sau ferestre PVC. Să nu uităm nici de serviciile fotografilor - se poate contracta un fotograf pentru nuntă / botez sau pentru o şedinţă foto privată.
Toţi aceşti profesionişti pot intra în legătură directă cu viitorii lor clienţi extrem de simplu în mediul online. Website-urile de anunţuri gratuite sunt pline de mesaje cu privire la oferirea de servicii din partea persoanelor fizice (de obicei PFA, II sau chiar SRL, însă practic specialişti care acţionează pe cont propriu). Ideal pentru aceşti profesionişti din zona de servicii este să îşi prezinte activitatea şi ofertele şi pe reţelele de socializare, mai ales pe Facebook şi Instagram. Aici se pot bucura de beneficii gratuite, prin prisma fotografiilor postate care pot fi distribuite în mod natural de cei care le apreciază. De asemenea, online se pot posta recenzii, clienţii recomandând (sau nu) mai departe serviciile respective.
Pentru a găsi online şi mai mulţi clienţi, specialiştii care lucrează pe cont propriu au şi posibilitatea de a-şi prezenta serviciile pe website-uri proprii. Este o formă de upgrade de imagine, o astfel de strategie asigurând venituri mai mari. Se punctează la capitolul încredere, dar în mod direct se permite atragerea de clienţi direct de pe motoarele de căutare. Investiţia într-un website personal de acest gen nu este deloc mare. Hostingul costă foarte puţin - aici există detalii despre găzduire web în condiţii foarte bune. Domeniul web are un cost de aproximativ 10 euro anual. În ceea ce priveşte website-ul în sine, nici măcar nu este nevoie să se colaboreze cu un programator, dacă se alege platforma Wordpress. Există numeroase teme gratuite care pot fi modificate uşor, fără a avea neapărat cunoştinţe avansate în acest domeniu.