Vedete în aer
Doar cerul e mai sus de Hollywood, dar chiar şi el poate fi invadat de vedete!
Unii colecţionează maşini, case şi bijuterii, alţii opere de artă şi antichităţi ori nenumăraţi parteneri de-a lungul vieţii... Însă cei mai pretenţioşi nu-şi găsesc fericirea pe Pământ, ci în aer! Oare faima şi averea lor îi lasă fără oxigen, din moment ce vor să evadeze într-un loc în care nici păsările nu-i ştiu? Sau poate simt nevoia să scrie pe cel mai înalt firmament că până şi bucata aceea de cer poate fi a lor? Din fericire, e loc sub soare pentru toată lumea şi cerul e (încă) al tuturor.
John Travolta Deţinător al mai multor licenţe de aviator, actorul îşi poate trece noua profesie în CV. Cei cinci „copii” ai săi sunt cele trei avioane Golfstream de clasă business, aparatul Learjet şi „fratele” lor cel mare, impozantul Boeing 707. Cum toţi copiii trebuie supravegheaţi, Travolta a construit chiar lângă casă hangarele şi pista de aterizare, lungă de aproape doi kilometri şi jumătate. Deplasările lui frecvente pe calea aerului poluează natura cu 800 de tone de carbon anual, lucru sesizat şi de ecologişti. Acum, Travolta încearcă să-şi spele păcatele trimiţând, tot par avion, ajutoare sinistraţilor din Haiti.
Odată cu „Top Gun”, a privit lumea de sus pentru prima dată. I-a plăcut şi-a decis să rămână la înălţime, şi în cinematografie, dar şi fizic, în aparatul de zbor. Aşa că, în ’94, s-a înscris la cursurile de aviaţie militară. Dar tot îi lipsea „jucăria”! Acum, pe lângă avionul de luptă din Al Doilea Război Mondial, un Mustang P-51, în hangarul lui se mai odihnesc alte trei avioane ultrauşoare. Asta doar atunci când familia nu le foloseşte pentru concedii, shopping, deplasarea la diverse petreceri sau chiar numai pentru o ieşire în oraş – motiv să fie acuzat de organizaţiile ecologiste de poluarea masivă a aerului.
Brad Pitt
Actorul este încă un novice într-ale zborului, dar, de anul trecut, a devenit deţinătorul unui brevet ce-i permite să piloteze avioane cu un singur motor. Deocamdată, Brad nu are curajul să se aventureze în „aglomeraţie”, preferând zborurile scurte în spaţiul aerian al Asiei sau al Africii.
L-am văzut conducând o aeronavă în „Millenium Falcon”, dar interesul pentru aparatele de zbor a apărut cu mult timp înainte, pe vremea când era cursant la aeroportul Wild Rose din Wisconsin. La vremea aceea, 15 dolari/oră era un lux pe care nu şi-l putea permite. Acum, Ford deţine licenţe de zbor pentru diferite tipuri de avioane şi elicoptere şi, după ce-a luat parte la o misiune de salvare, este o adevărată legendă în domeniu.
Încă din copilărie, şi-a dorit să ajungă pilot de avion de luptă. A făcut ceva eforturi în acest sens, angajându-se ca mecanic de avioane în cadrul armatei. De-abia în 2004, la 65 de ani, Morgan Freeman şi-a împlinit visul la bordul unui avion FAA, dar, din cauza entuziasmului său debordant, permisul de zbor i-a fost suspendat timp de 45 de zile pentru depăşirea altitudinii maxime permise. În prezent, actorul deţine două aparate Cessna şi intenţionează să mai cumpere un avion de clasă business.
Le-a făcut pe toate: scufundări, alpinism, arte marţiale, cursuri de supravieţuire, tir...Venise, deci, timpul ca noua „Femeie fantastică” a ecranului să piloteze şi avioane. După ce şi-a făcut mâna pe un Cessna 172, actriţa şi-a achiziţionat un charter SR22 cu 360.000 de dolari, tot Cessna, dar care depăşeşte categoria pentru care actriţa deţine permis de zbor. Jolie, căreia îi place, chipurile, să piloteze desculţă, ignoră criticile celor care o cred inconştientă, având în vedere că, de cele mai multe ori, îi are ca pasageri pe propriii săi copii.
Toate lucrurile bune din viaţa ei au început cu un rol într-un film, iar pilotajul nu face excepţie. Întâi a venit propunerea de-a o interpreta pe Amelia Earhart şi cele 19 ore petrecute la altitudine. Asigurarea semnată cu producătorii filmului nu-i permitea să piloteze de una singură niciun aparat, deci n-avea cum să obţină brevetul pe durata filmărilor. Totuşi, microbul zborului a determinat-o să continue lecţiile şi-n afara programului obligatoriu de instructaj pentru „Amelia”. Aşteptăm licenţierea!
Din această primăvară, topmodelul va putea să evite traficul aglomerat, alegând o rută fără obstacole: culoarul de zbor pentru elicoptere. Încă de anul trecut, fostul „îngeraş” Victoria’s Secret şi-a dorit să obţină un brevet de pilot de elicoptere, fapt pentru care s-a înscris la cursurile oferite de Shoreline Aviation. Profesorii ei spun că a trecut cu brio testul scris şi că are abilităţi reale pentru pilotaj. Cu cel puţin trei zboruri pe săptămână, Gisele ar putea părăsi pentru totdeauna podiumul de modă în favoarea noii calificări.