Cele mai mari eşecuri de box office din istorie

3 mai, 2015

Actori faimoşi, regizori asemenea, cele mai mari case de producţie, bugete astronomice şi promovare agresivă. Pare reţeta de succes, dar în aceste cazuri n-a funcţionat. Iar pierderile au fost ursturătoare!

Actori faimoşi, regizori asemenea, cele mai mari case de producţie, bugete astronomice şi promovare agresivă. Pare reţeta de succes, dar în aceste cazuri n-a funcţionat. Iar pierderile au fost ursturătoare!

Mesaje secrete (Windtalkers)

Filmul din 2002 regizat de reputatul regizor John Woo a produs o adevărată dramă financiară. Deşi a avut MGM-ul în spate şi drept cap de afiş pe Nicolas Cage! Pelicula a fost realizată cu un buget de 120 de milioane de dolari şi alte 40 de milioane pentru promovare, dar a încasat doar 77 de milioane, astfel că pierderile, luând în calcul inflaţia, au fost de circa 105 milioane.

Căderea imperiului roman

Filmul istoric din grădina Paramount părea o reţetă de success în 1964, aducându-i împreună pe Sophia Loren şi Christopher Plummer. Mai ales că vorbim de o perioadă în care filmele istorice erau la putere. În plus, costurile au fost destul de reduse pentru o astfel de peliculă: 19 milioane de dolari. Dar, surpriză: nu a avut încasări mai mari de 4,8 milioane. Azi, pierderile ar însemna peste 100 de milioane.

Supernova

SF-ul din 2000 a fost o deziluzie pentru un nume atât de greu precum Francis Ford Coppola. Căci chiar el a fost angajat să reediteze pelicula, atunci când cei de la MGM nu au fost impresionaţi de ceea ce făcuse regizorul Walter Hill. Mişcarea a creat un mare scandal, iar Coppola şi-a pus numele la bătaie, pentru doar 14,8 milioane de dolari încasări. Iar dacă ne gândim că bugetul a fost de 90 de milioane, plus alte 7 pentru partea de marketing….

Aventurile lui Pluto Nash

Filmul din 2002 cu Eddie Murphy a pornit cu stângul: Warner Bros. l-a lansat cu o întârziere de doi ani, astfel că efectele speciale erau oricum depăşite la momentul apariţiei. De altfel, Warner Bros pare că ar fi vrut să uite, în realitate, de acest film, lansându-l mai de voie, de nevoie şi investind doar 3 milioane în promovare, pe lângă bugetul de producţie de 100 de milioane. Rezultatul: vânzările de bilete au adus doar 7 milioane.

Cleopatra

Despre faimosul film istoric din 1963 se spune, în mod eronat, că ar fi fost cel mai mare eşec din istoria cinematografiei. În realitate, cifrele contrazic acest lucru – deşi 20th Century Fox a fost, întra-devăr, foarte afectat de această producţie. Asta în primul rând pentru că a costat mai mult decât s-a prevăzut: bugetul s-a ridicat la 44 de milioane de dolari, o sumă fabuloasă pentru acele vremuri. Fabulos a fost şi milionul de dolari cerut de Liz Taylor pentru rolul principal – era o premieră, niciun alt star nu mai fusese plătit cu o sumă atât de mare până atunci. În plus, filmările au durat prea mult, fiind la un moment dat suspendate, iar rezultatul iniţial a fost o peliculă de 6 ore, mult prea lungă, la a cărei editare s-a muncit enorm. Altfel spus, foarte multe eforturi şi mulţi nervi pentru ca încasările din America să se ridice la doar… 48 de milioane de dolari.

Copoi pentru strigoi (R.I.P.D.)

Când spui “film cu polişişti” şi Ryan Reynolds plus Jeff Bridges, poate că îţi faci ceva speranţe. De-asta a şi cheltuit Universal 154 de milioane pe producţie şi alte 40 de milioane pe marketing. Dar publicul a returnat în bilete cumpărate doar vreo 78 de milioane…

Sahara

Filmul din 2005 cu Matthew McConaughey şi Penelope Cruz este celebru. Nu la fel de celebre sunt cifrele din spatele său: buget de 160 milioane plus 81 de milioane pentru promovare – şi încasări de 119 milioane. Calculaţi voi pierderea…

47 Ronin

Filmul cu samurai făcut de Universal l-a avut pe Keanu Reeves drept cap de afiş. Bugetul a fost de 225 de milioane, cu alte 100 de milioane cheltuite pentru marketing. Încasările au fost de doar 150 de milioane. Altfel spus, pierderi de 175 de milioane şi o mare dezamăgire pentru Keanu.

Legenda călăreţului singuratic

Cu un buget de 215 milioane, filmul din 2013 cu Johnny Depp are în jurul său o legendă: cum că pentru promovare, s-ar fi cheltuit dublu - peste 400 de milioane. Ceea ce urcă costurile totale la o sumă astronomică, încasările fiind de doar 260 de milioane.



Recente pe Ok! Magazine

Ana Violeta Bănică, fiica prezentatoarei Andreea Marin, cu iubitul ei   Instagram jpg
Mircea Diaconu   Facebook (6) jpg
Iuliana Tudor (2) jpg
Nicole Kidman întinerită, GettyImages (1) jpg
Nicu Sârghea, toboșarul trupei VUNK Foto   Vunk   Facebook jpg
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
Dan Grecu a murit   COSR 2 Marius Urzică jpg
Jennifer Garner si Ben Affleck profimedia 0880706932 jpg
Cosmina Păsărin, Alin Gălățescu, Magda Coman, Camelia Șucu la Voices of Disability   PR jpg
White Brunch jpg
Cindy Crawford în Mexic, Profimedia (2) jpg
Ana Bodea JPG
FotoJet Ben (1) jpg
banner cristina cioran png
Donald Trump Jr  și Kimberly Guilfoyle, GettyImages (3) jpg
Iulia Vântur în roșu jpg
Salma Hayek și François Henri Pinault,  GettyImages (4) jpg
Roxana Ciuhulescu jpg