Top 10 elemente cheie ale procesului de optimizare SEO on-page
Procesul de optimizare SEO, în întreaga sa complexitate, înseamnă toate etapele şi activităţile conexe care conduc la creşterea vizibilităţii unui website în paginile cu rezultate returnate de un motor de căutare, precum Google.
Search Engine Optimization, adică optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare, fie că vorbim de magazine online sau pagini de prezentare/imagine, are drept scop, aşadar, creşterea brand awareness-ului în rândul utilizatorilor de Internet (potenţiali clienţi/cumpărători).
Stimularea brand awareness-ului, ca misiune a procesului de optimizare SEO, se va finaliza cu creşterea ratei de conversie, deci a încasărilor aferente tranzacţiilor electronice încheiate între utilizator şi oferta disponibilă în mediul online, de a cărei achiziţionare acesta este interesat (produse ori servicii).
Atingerea obiectivului final se va înfăptui prin ocuparea unei poziţii fruntaşe a brandului respectiv în SERPs (paginile cu rezultate Google), întrucât utilizatorii sunt de obicei tentaţi să dea click pe una dintre primele sugestii afişate.
În linii mari, procesul de optimizare SEO este format din optimizarea on-page şi cea off-page. Cea dintâi menţionată vizează atât elementele tehnice ale site-ului, cât şi conţinutul din cadrul paginilor. SEO on-page se realizează numai pe baza unor cuvinte cheie prestabilite, iar toate aceste detalii contribuie la o mai bună înţelegere şi indexare a site-ului de către motoarele de căutare – respectiv, Google, cel mai utilizat motor la scară largă.
Iată, aşadar, care sunt cele mai importante elemente ale procesului de optimizare SEO on-page:
1. Meta titlu
Acesta este primul lucru pe care îl „observă” Google atunci când indexează un site, dar şi utilizatorii atunci când găsesc site-ul respectiv în SERPs.
2. Meta descriere
Meta descrierea este intro-ul afişat sub meta titlu. Aceasta ar trebui să fie un rezumat a ceea ce se regăseşte în pagină, să includă cuvinte cheie şi formulări call-to-action.
3. Conţinut
Conţinutul trebuie adaptat şi optimizat ţinând cont de cuvintele cheie targetate, să răspundă preocupărilor utilizatorilor, să fie unic şi interesant.
4. Structura URL-ului
URL-ul paginii ar trebui să fie scurt (maximum 100 de caractere), descriptiv (cuvinte cheie) şi uşor de citit pentru a fi indexat corect de motoarele de căutare.
5. Heading-uri
Heading-urile sunt titluri sau subtitluri cu ajutorul cărora este structurat conţinutul din pagină.
6. Alt tag-uri
Imaginile contribuie la o mai bună experienţă a utilizatorilor (UX). Însă, dacă acestea nu sunt optimizate cu ajutorul tag-urilor specifice, Google nu va şti ce descriu şi nu le va indexa cum trebuie.
7. Link-uri interne
Pentru a realiza o optimizare SEO on-page corectă este esenţial să creezi link-uri interne. Acestea ar trebui să facă trimitere către cele mai importante pagini din site sau către pagini care au un conţinut similar.
8. Link-uri outbound
Link-urile outbound sunt linkuri care fac trimitere către alte site-uri decât cel iniţial. Acestea ajută site-ul în cauză să devină mai relevant şi mai „credibil” pentru motoarele de căutare, ceea ce se traduce prin poziţii mai bune.
9. Viteza de încărcare
O viteză de încărcare slabă poate afecta rata de conversie a site-ului, dar şi poziţiile acestuia!
10. Schema.org
Schema.org are scopul de a ajuta motoarele de căutare să înţeleagă şi mai bine conţinutul site-ului, dupa ce toate elementele sale au fost puse la punct.