Gaga cântă „Bad Romance“ la tribunal
După ce fostul ei producător şi iubit, Rob Fusari, a dat-o în judecată, pretinzând daune de peste 30 de milioane de dolari, artista a depus la rândul său o plângere împotriva acestuia. Lady Gaga se află în plin război cu bărbatul care pretinde că a descoperit-o şi i-a inventat stilul. Înfuriată la culme de acuzaţiile şi pretenţiile financiare ale acestuia, artista i-a răspuns în aceeaşi manieră, acuzându-l de escrocherie.
După ce fostul ei producător şi iubit, Rob Fusari, a dat-o în judecată, pretinzând daune de peste 30 de milioane de dolari, artista a depus la rândul său o plângere împotriva acestuia.
Lady Gaga se află în plin război cu bărbatul care pretinde că a descoperit-o şi i-a inventat stilul. Înfuriată la culme de acuzaţiile şi pretenţiile financiare ale acestuia, artista i-a răspuns în aceeaşi manieră, acuzându-l de escrocherie.
Avocatul vedetei spune că, în urmă cu trei ani, Fusari i-a manipulat clienta pentru a semna un contract care îi acorda compensaţii nemeritate. Mai mult, Fusari este învinuit că a acţionat în calitate de agent al cântăreţei, fără a avea de fapt autorizaţie de impresariat artistic.
Scandalul a izbucnit după ce săptămâna trecută Fusari (42) i-a intentat proces artistei, dezvăluind cu lux de amănunte în plângerea depusă la Curtea Supremă a statului New York întreaga „magie“ care a generat brandul Lady Gaga. Povestea a început, conform plângerii sale, în primăvara anului 2006, când o italiancă mignonă, pe nume Stefani Germanotta, făcea naveta cu autobuzul între Manhattan şi New Jersey, unde se afla studioul de înregistrări al lui Fusari.
Love Game
Germanotta, nimeni alta decât Lady Gaga, avea pe-atunci 20 de ani şi era în căutarea unei identităţi muzicale. Fusari a văzut în ea potenţialul de vedetă şi, spune el, a început să lucreze pas cu pas la crearea unui sound care să-i aducă acesteia consacrarea. El a convins-o să exploreze genuri muzicale noi, să elimine puternicele influenţe rock şi să intre cu aplomb în zona dance. Şi tot el i-ar fi inventat – e drept, din greşeală – numele de scenă, atunci când i-a trimis un sms în grabă şi, în loc de „Radio Ga Ga“, a scris „Lady Ga Ga“. Curând, colaborarea profesională s-a extins, muzicianul îndrăgostindu-se de „creaţia“ lui cam la fel cum chirurgii esteticieni se îndrăgostesc de femeile pe care le modelează cu atâta măiestrie pentru a atinge aşa-zisa perfecţiune.
Financiar, lucrurile au fost puse la punct printr-un contract care îi ceda lui Fusari 20% din drepturile de autor. Sentimental, scânteia s-a stins destul de repede (în ianuarie 2007), ambiţioasa Germanotta devenind chiar violentă cu Fusari din cauza unui insucces profesional. Patru luni mai târziu, când Lady Gaga a semnat un contract cu Interscope, deschizând astfel uşa celebrităţii, strânsa colaborare profesională a celor doi s-a încheiat brusc. Practic, conform plângerii atât de elaborate, Fusari a fost lăsat cu ochii-n soare. Artista nu i-a mai răspuns la telefon, dar mesajul său pentru el era cât se poate de clar: Pa-pa! Paparazzi! – Fusari contribuind de altfel în calitate de compozitor şi producător la realizarea acestui hit şi a altor trei cântece de pe albumul de debut al divei, „The Fame“.
Cât de mult îi datorează Lady Gaga fostului iubit e greu de spus. Cert este că, în drumul său spre faimă, artista a trecut printr-o schimbare uluitoare. Ca să-ţi faci o părere, urmăreşte
imagini cu Germanotta, înainte să devină cunoscută. De menţionat este însă faptul că Fusari nu îşi revendică brandul Gaga da la A la Z. Într-un interviu acordat în ianuarie ziarului din New Jersey „The Star-Ledger“, muzicianul declara că a simţit nevoia să se îndepărteze de artistă atunci când aceasta a început să amestece în show-urile sale elemente burleşti . „La un moment dat, totul s-a transformat într-un număr de striptease. Nu mi-am mai dorit atunci să-mi folosească muzica în acest scop. Muncisem atât de mult să găsesc un sound special pentru ea, un sound de care eram atât de mândru, iar ea îmi submina creaţia cu costumele şi toată comedia din jurul ei“. Totuşi, ce l-a determinat pe muzicianul responsabil şi de hiturile altor artişti (precum "Bootylicious", al trupei Destiny's Child, şi "Wild Wild West", al lui Will Smith) să se întoarcă atât de aprig împotriva micuţei dive şi să-i ceară 30 de milioane de dolari? Probabil indiferenţa ei, de vreme ce, în interviul pomenit, Fusari declara că un „Mulţumesc“, spus chiar şi între patru ochi, ar fi fost sufficient.