Un film prea bun la Veneţia
Cam aşa reiese că a fost pelicula The Master, a lui Thomas Paul Anderson, care a pus juriul festivalului în dificultate, iscând un scandal uriaş, ajuns din culise până pe primele pagini ale ziarelor
Cam aşa reiese că a fost pelicula The Master, a lui Thomas Paul Anderson, care a pus juriul festivalului în dificultate, iscând un scandal uriaş, ajuns din culise până pe primele pagini ale ziarelor
Cu toţii au fost de-acord că este un film senzaţional: public, critici, juriu. O poveste bine închegată, într-o regie excelentă, cu doi actori principali extraordinari: Philip Seymour Hoffman (foto stânga) şi Joaquin Phoenix. Dar ce te faci dacă regulamentul festivalului are o regulă întrucâtva nedreaptă, care spune ceva de genul: un film nu poate lua mai mult de două premii majore la Veneţia. Regula se regăseşte şi în regulamentul festivalului de la Cannes - şi, probabil, e într-un fel răspunsul europenilor la excesele americanilor, care pun o căruţă de Oscaruri în spatele câte unui film, parcă numai de plăcerea recordurilor...
Aşa se face că juriul veneţian s-a aflat într-o dilemă. The Master (al cărui director de imagine a fost românul Mihai Mălaimare Jr.) merita Leul de Aur pentru cel mai bun film, dar şi trofeul Coppa Volpi pentru cea mai bună interpretare - a actorilor Joaquin Phoenix şi Philip Seymour Hoffman -, precum şi Leul de Argint pentru cea mai bună regie. Dintre cele trei, nu putea alege decât două distincţii, dar pe care? The Hollywood Reporter scrie că juriul uitase de această regulă şi că trofeul cel mare era ca şi acordat lui Paul Anderson, dar situaţia a fost reglementată în ultima secundă, juraţii alegând să-i acorde Leul de Aur sud-coreeanului Kim Ki-duk, pentru pelicula Pieta, extrem de apreciată, de altfel, la Veneţia. Cert e că The Master e deja pe lista Oscarurilor de la anul!
Foto: Reuters